شناسهٔ خبر: 58207407 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

جایزه جلال باز هم برگزیده نداشت!

در آیین اختتامیه جایزه جلال آل احمد در چهار بخش اصلی تنها یک برگزیده در بخش مستندنگاری اعلام شد.

صاحب‌خبر -

معرفی برگزیدگان پانزدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد

به گزارش خبرنگار ایکنا، آئین اختتامیه «پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد» امروز شنبه، 24 دی‌ با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد، علی رمضانی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و جمعی از اصحاب فرهنگ و ادب برگزار و  ضمن معرفی برگزیدگان، از ایشان تقدیر شد.

در این مراسم اسامی برگزیدگان به شرح زیر اعلام شد:

در بخش داستان بلند و رمان، اثر برگزیده‌ای اعلام نشد و کتاب‌های «صور» نوشته حسینعلی جعفری از نشر سروش و «عزرائیل» اثر نیما اکبرخانی از نشر کتابستان معرفت به‌طور مشترک به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش داستان کوتاه هم اثر برگزیده‌ای اعلام نشد و کتاب «ویروس عاشق» نوشته مجید رحمانی از نشر صاد شایسته تقدیر معرفی شد.

بخش مستندنگاری تنها بخش اصلی پانزدهمین جایزه دبی جلال آل‌احمد بود که برگزیده داشت و جایزه اول این بخش به کتاب «سازمان سیاسی بهائیت» نوشته حمیدرضا اسماعیلی از نشر موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی رسید.

همچنین کتاب «عقیله» اثر الهام امین، از انتشارات به نشر شایسته تقدیر اعلام شد و کتاب «نبرد تنگه‌ها» نوشته مصطفی رحیمی از انتشارات شهید حسن باقری توسط هیئت داوران تجلیل شد.

در بخش نقد ادبی دو اثر کتاب‌ «تماشای روایت؛ بررسی تحلیلی روش انتقال عناصر داستان از روایت به درام» اثر مجید آقایی از انتشارات علمی فرهنگی و کتاب «خودانتقادی ادبی؛ رساله‌ای در نقد هنر خویشتن در عرصه ادبیات» اثر مهرداد نصرتی از نشر فرهنگ عامه شایسته تقدیر اعلام شدند و این بخش نیز برگزیده‌ای نداشت.

در بخش‌های جنبی پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد نیز کتاب‌های «حاج قاسمی که من می‌شناسم» اثر سعید علامیان از نشر خط مقدم و «شاید پیش از اذان صبح» اثر احمد یوسف‌زاده از نشر سوره مهر در بخش کتاب‌های حاج قاسم و کتاب «جهاد در قرنطینه» اثر فروغ زال از نشر راه‌یار در بخش مستندنگاری شهدای سلامت و کرونا برگزیده و تقدیر شدند.

در بخش ویراستاری کتاب هم مرحوم حسین جلال‌پور برای کتاب «صور سکوت» و نرجس توکلی لشکاجانی برای ویراستاری کتاب «اینجا سوریه است» برگزیده و تقدیر شدند.

لازم به ذکر است که این چندمین سال متوالی است که جایزه جلال برگزیده‌های اصلی ندارد.

انتهای پیام

نظر شما