شناسهٔ خبر: 58202570 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بیش از 43 هزار کیلومتر باند راه در استان اردبیل برف‌روبی شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل از برف‌روبی بیش از 43 هزار کیلومتر باند راه در استان اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل، کلیم‌الله وثوقی عصر امروز در بازدید از محور اردبیل-آستارا با تشریح اقدامات انجام شده در قالب راهداری زمستانی در استان اردبیل اظهار کرد: راهداران استان اردبیل در پی بارش‌های اخیر بیش از ۴۳ هزار کیلومتر باند راه را برف‌روبی کردند.

وی افزود: در استان اردبیل با توجه به اینکه هم مدت زمان سرما و هم شدت آن در مقایسه با سایر مناطق کشور طولانی‌تر است راهداری زمستانی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه برای ارائه خدمات راهداری زمستانی از مهرماه امسال برنامه‌ریزی و مقدمات کار از جمله تامین ماشین‌آلات راهداری، شن و ماسه و نمک فراهم شده است، تصریح کرد: ۱۵ آذرماه ۴۰۰ راهدار استان اردبیل با استفاده از ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در قالب ۷۵ اکیپ در ۲۳ محل پیش‌بینی شده اعم از ادارات راهداری و گردنه‌های استان به صورت ۲۴ ساعته حضور دارند.

وی با اشاره به بارش‌های استان از ۱۸ تا ۲۰ دی ماه در خصوص عملیات اجرایی راهداران در این مدت بیان کرد: طی این مدت حدود ۳۱ هزار کیلومتر باند برف‌روبی شده و نزدیک به پنج هزار تن شن و ماسه در راه‌های استان استفاده شده است.

وثوقی عنوان کرد: در این مدت یک هزار و ۶۶۲ مورد بازگشایی راه روستایی انجام شده و راه ۵۰ روستای دیگر باید بازگشایی شود.

وی اعلام کرد: راه ارتباطی برخی روستاها نیاز به بازگشایی نداشته و از سوی دیگر راه برخی روستاها به علت کولاک و مسدود شدن مجدد راه، در این مدت سه تا چهار بار بازگشایی شده است.

وثوقی با بیان اینکه در این مدت در راه‌های اصلی و فرعی هیچ مسدودی گزارش نشد، اظهار کرد: بدیهی است در عملیات بازگشایی، راه‌های راههای شریانی، اصلی و فرعی در اولویت قرار دارند.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت راههای روستایی، عملیات بازگشایی این راه‌ها حتما باید روز انجام شود در ساعات شب رانندگان ماشین آلات راهداری امکان فعالیت در این مسیرها را ندارند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه در روزهای اخیر مشکل حاد و بحرانی رخ نداد، تشریح کرد: بخشی از مشکلات و تاخیر در بازگشایی راه‌ها به علت نبود امکانات و تجهیزات راهداری است که امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، این مشکلات برطرف شود.

وی تاکید کرد: اغلب راه‌های استان بجز برخی محورها در شمال استان، بادگیر و در معرض کولاک هستند که عملیات بازگشایی راه‌ها را دچار مشکل می‌کنند.

وثوقی با اشاره به سفر معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به استان بیان کرد: در این سفر مقرر شد استان اردبیل با توجه به وضعیت آب و هوایی که دارد، در اولویت تامین ماشین آلات راهداری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه از پنج هزار کیلومتر راه روستایی استان ۲۸۰۰ کیلومتر آسفالت شده است، عنوان کرد: از باقیمانده آن هم بخشی شوسه است که امکان آسفالت دارد و مابقی راه خاکی است که ابتدا باید عملیات احداث اجرا شود و در ادامه آسفالت شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه متوسط آسفالت راه روستایی استان بالاتر از میانگین کشوری است، افزود: در حال حاضر ۵۶ درصد راه روستایی در استان آسفالت است در حالی که متوسط کشوری ۵۴ درصد است.

وی ادامه داد: از نظر برخورداری جمعیت روستایی ۸۶ درصد خانوارهای روستایی استان اردبیل از نعمت آسفالت برخوردار هستند.

وثوقی یادآورشد: امسال ۱۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان احداث و ۱۲۰ کیلومتر آسفالت شد و سال آینده هم برای احداث ۲۲۰ کیلومتر راه و آسفالت ۱۵۰ کیلومتر برنامه ریزی شده است.

وی گفت: سعی می‌کنیم تا سال آینده راه ارتباطی روستاهای بالای ۵۰ خانوار بدون آسفالت نباشد.

پایان پیام/۳۷۲۷/

نظر شما