شناسهٔ خبر: 58200817 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

هشدار نارنجی برف و کولاک در تهران و ۱۷ استان دیگر

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به بارش برف، کولاک و مه آلودگی هوا در تهران و ۱۷ استان دیگر هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، براساس جدیدترین هشدار سازمان هواشناسی، امروز بارش برف، مه آلودگی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف در استان‌های کرمانشاه، لرستان، همدان، ارتفاعات شمال خوزستان، شمال ایلام، نیمه جنوبی کردستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب زنجان رخ خواهد داد. 

همچنین سازمان هواشناسی برای روز یکشنبه، بارش برف، مه آلودگی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف را برای استان‌های کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، خراسان شمالی، غرب سمنان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، ارتفاعات شمال خوزستان، ارتفاعات گیلان و مازندران و شمال ایلام پیش‌بینی کرده است. 

این سامانه اثرات مخاطره آمیزی نظیر اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیتهای عمرانی، تاخیر و احتمال لغو پروازها، خسارت به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقالِ منابع انرژی بویژه برق و گاز در پی دارد.

توصیه می شود از سفرهای غیر ضروری، فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو پرهیز شود و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی، توسط شهرداریها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول در دستور کار قرار گیرد. همچنین نمک پاشی معابر، مدیریت مصرف سوخت و انرژی توصیه می شود.

نظر شما