شناسهٔ خبر: 58200678 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سردار جلالی:

جهاد تبیین راهبرد مقابله با جنگ شناختی دشمن است

راهبرد مقابله با جنگ شناختی دشمن را جهاد تبیین دانست و بر ضرورت یادگیری و ارتقای سواد رسانه‌ای عموم مردم تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، به‌مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت مقام والای زن «همایش بصیرت فاطمی» با حضور سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح، مسئولان و کارکنان سازمان و خانواده‌های ایشان در سالن شهید طهرانی‌مقدم سازمان پدافند غیرعامل برگزار شد.

سردار جلالی در این همایش ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره) به نکاتی درباره حوادث اخیر کشور پرداخت و اظهار داشت: شرایط کنونی، لزوم توجه و آگاهی نسبت به شرایط کشور و انقلاب اسلامی و تکالیفی که در مواجهه با توطئه دشمنان برعهده داریم را پیش از پیش ضرورت می‌بخشد.

وی با بیان اینکه در بررسی حوادث اخیر نیازمند جریان‌شناسی تحولات و رخدادها هستیم، گفت: تحلیل‌های بسیاری در مورد علل بروز این حوادث وجود دارد؛ اما مهم این است که این تحلیل‌ها بدون در نظر گرفتن نقش دشمن و جنگ پیچیده و شناختی که علیه ملت ایران به راه انداخته است، ساده‌اندیشی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: منکر مشکلات و کاستی‌ها نیستیم، اما اصلاح امور باید در یک فضای منطقی مطرح و انتقادات در جهت اصلاح امور پیگیری شود.

سردار جلالی با بیان اینکه دشمنان با بهره‌گیری از ابزارهای رسانه و سایر ابزارها مانند شبکه‌های اجتماعی بر حوزه ذهن و فکر و باور مردم متمرکز شده و به دنبال تغییر باور و ذهنیت هستند، توضیح داد: نگاه سهل اندیشانه برخی مسئولان در دولت گذشته در موضوع شبکه‌های اجتماعی، فضایی را برای اجرای توطئه‌ها در اختیار دشمنان قرار داد و وضعیتی که امروز در زمینه انتشار خبرهای دروغ و حقیقت شاهد هستیم، نتیجه همان به حال خود رها کردن این فضاست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به جنگ مدرن و تغییر فضای نبرد خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی باید ابزارهای این جنگ مدرن را بشناسیم.

وی با اشاره به لزوم آگاهی و شناخت از صف‌آرایی شکل گرفته از سوی دشمن در این جنگ شناختی، افزود: باید بدانیم که دشمن کیست، کجاست و ما کجا ایستاده‌ایم. در این صورت است که می‌توانیم راهبرد درستی در مواجه با تهدیدات اتخاذ کنیم.

به گفته سردار جلالی، در جنگ شناختی، میدان جنگ، ذهن و باور و فکر مردم است و ابزار آن شبکه‌های اجتماعی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه در جنگ شناختی، دشمن امید و اعتماد اجتماعی را هدف قرار داده است، گفت: عبور از فتنه‌های پیچیده و ترکیبی که نیازمند بصیرت فاطمی است.

وی با اشاره به اینکه درصد زیادی از حوادث اخیر تمام شده و دشمن تلاش بسیار زیادی می‌کنند که این غائله را به شکل‌های مختلفی ادامه دهد، افزود: اعتراف دشمن به شکست در غائله اخیر به معنای پایان اقدامات او علیه ما نیست و باید همواره مراقب بود.

سردار جلالی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، راهبرد مقابله با این جنگ شناختی را جهاد تبیین عنوان کرد و افزود: اگر بخواهیم در این جنگ پیروز شویم و این فتنه را مهار کنیم، باید جهاد تبیین را در دستور کار خود قرار دهیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور شناسایی و تبیین راهبردهای دشمن و همچنین بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی را از مولفه‌های جهاد تبیین برشمرد و افزود: باید اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی را بازتعریف و شناسایی کنیم.

وی با تأکید بر لزوم ارتقای سواد رسانه‌ای گفت: یادگیری و ارتقای سواد رسانه‌ای بسیار حائز اهمیت است؛ ضمن اینکه دولت هم باید زیرساخت‌هایی را فراهم کند که استفاده از فضای مجازی با حفظ منافع ملی، سلامت و اسلامیت تأمین شود که خوشبختانه در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی صورت گرفته است.

سردار جلالی اضافه کرد: تکلیف دیگر دولت نیز ارتقای ابزارهای سواد رسانه‌ای و نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی از طریق آموزش به مردم برای حفاظت از مردم و دارایی‌هایشان در این جنگ نوین است.

نظر شما