شناسهٔ خبر: 58196943 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

بیش از ۵۰۰ گزارش درباره مشاهده اشیاء پرنده ناشناس در آمریکا

باشگاه خبرنگاران جوان

آمریکا می‌گوید که تاکنون ۵۱۰ گزارش دربارۀ مشاهده اشیاء پرنده ناشناس جمع‌آوری کرده است که عمدتاً نیز در حریم‌های هوایی حساس نظامی دیده شده‌اند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

پنتاگون در گزارش خود می‌گوید اگرچه هنوز هیچ مدرکی مبنی بر وجود موجودات فرازمینی به دست نیامده، اما پرواز این اشیاء همچنان یک تهدید محسوب می‌شود.

به گزارش یورونیوز، جمع‌آوری این گزارش‌ها پس از آن ممکن شد که سال گذشته، پنتاگون دفتری برای مطالعه «همه پدیده‌های ناشناس» باز کرد که بطور ویژه روی دریافت چنین گزارش‌هایی و تجزیه و تحلیل آن‌ها متمرکز است.

اخبار مربوط به مشاهده اشیاء پرندۀ ناشناس عمدتا از سوی خلبانان نظامی گزارش شده‌اند و در حال حاضر این دفتر برای ارزیابی بیشتر این حوادث، مشغول همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا است.

از آن‌جا که این اشیاء پرنده عمدتاً در حریم‌های هوایی حساس و تحت کنترل دیده شدند، این نگرانی وجود دارد که آن‌ها در واقع ابزاری متعلق به دشمن برای جمع‌آوری اطلاعات باشند و یا امنیت پرواز هواپیما‌ها را تهدید کنند.

بخش قابل توجهی از این اسناد و گزارش‌ها همچنان محرمانه و عمدتاً در این باره است که تاکنون چه تعداد شیء ناشناس در نزدیکی نیروگاه‌های هسته‌ای یا مراکز ذخیره سلاح‌های هسته‌ای دیده شدند.

در اطلاعیه اخیر دولت ایالات متحده همچنین آمده است که طی یکسال گذشته ۳۶۶ گزارش درباره مشاهده اشیاء ناشناس از سوی این دفتر دریافت شده که به همراه ۱۴۴ گزارش قدیمی در این موضوع، در مجموع ۵۱۰ گزارش از سوی دفتر مطالعه «همه پدیده‌های ناشناس» پنتاگون جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما