شناسهٔ خبر: 58191072 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل امور زنان استانداری لرستان مطرح کرد؛

شناسایی یک‌هزار و ۱۰۰ زن بدسرپرست در استان

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان از شناسایی یک‌هزار و ۱۰۰ زن بدسرپرست که تحت پوشش هیچ نهادی در استان نیستند خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، فریبا ولیپور با اشاره به شناسایی یک هزار و ۱۰۰ زن بدسرپرست که تحت پوشش هیچ نهادی در لرستان نیستند، اظهار کرد: امور بانوان استانداری با همکاری امور اجتماعی و کمیته امداد استان به منظور توانمندسازی و مهارت آموزی و ایجاد اشتغال این زنان اقدام کرده است.

وی افزود : ۱۵۰۰ نفر از زنان بی‌سرپرست در استان مهارت‌های فنی‌و حرفه‌ای آموخته و از طریق آموزشگاه‌های آزاد مورد آموزش‌های لازم قرار گرفته‌اند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان عنوان کرد: اجرای موارد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان ضروری بوده چرا که تعداد جمعیت کشور رو به کاهش است.

ولیپور ادامه داد: می‌توان در این زمینه با دعوت از گروه‌های مردمی و با استفاده از ظرفیت آنها جهت ایجاد نهضت فکری و فرهنگی در این حوزه خانواده‌ها را به فرزندآوری تشویق کرد.

وی در پایان سخنان خود افزود: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهت کلیه بانوان استان در نظر گرفته شده که این تسهیلات جهت توسعه اشتغال و یا ایجاد اشتغال به  بانوانی که اسامی آنها بعنوان کارآفرین و کارجو معرفی شده  طی روزهای آتی پرداخت خواهد شد.

نظر شما