شناسهٔ خبر: 58185196 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

با اعتباری بالغ بر ۵۹۶۲ میلیارد ریال؛

۲۸ پروژه عمرانی شهرداری شیراز افتتاح و کلنگ‌زنی شد

در پنجمین مرحله از آیین افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های شهرداری شیراز، عملیات اجرایی ۲۸ پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی، تفریحی، زیست‌محیطی، ترافیکی و زیباسازی با اعتباری بالغ بر ۵۹۶۲ میلیارد ریال آغاز و یا به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، شهردار شیراز در این آیین با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر مأموریت سنگینی برای آبادانی این کلانشهر تعیین کرده، گفت: با همراهی و کمک مسئولین و کارکنان شهرداری فعالیت‌های عمرانی در شهرداری شیراز شاهد افتتاح، کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی بسیاری در شهر شیراز خواهیم بود.

محمدحسن اسدی در ادامه با اشاره به افتتاح ایستگاه ۲۲ اتش‌نشانی در بوستان کوهستانی دراک افزود: این پروژه به‌منظور بهبود خدمات‌رسانی به شهروندان و افزایش تاب‌آوری شهر با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

او پروژه‌های افتتاح شده شهرداری را شامل سبزراه چمران، محوطه‌سازی تپه نورالشهدا در منطقه ۹، نورپردازی تقاطع غیرهمسطح شهدای انقلاب و سیستم نظارت تصویری به منظور ارتقای امنیت عنوان و اظهار کرد: تکمیل سردخانه مرکزی آرامستان بهشت احمدی، رونمایی از اطلس علف‌های هرز فضای سبز، زیرسازی، آسفالت و ... از جمله پروژه‌هایی است که امروز افتتاح شد.

این مقام ارشد در حوزه مدیریت شهری شیراز بیان کرد: در دهه فجر امسال نیز به تعداد روزهای دهه پروژه‌های عمرانی افتتاح خواهد شد که شهروندان جهش عمرانی را در شهر شیراز شاهد خواهند بود.

اسدی تصریح کرد: وظیفه ما جز خدمت بی منت به مردم این شهر و دیار نیست و برای این منظور همه تلاش خود را خواهیم کرد.

شهردار شیراز با اشاره به هزینه سنگین ماشین‌آلات و تجهیزات شهرداری گفت: به‌عنوان نمونه یک خودروی آتش‌نشانی با هزینه ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومانی تأمین می‌شود؛ پس حداقل توقع از شهروندان، حفظ و نگهداری اموال عمومی است، چرا که این اموال که با مشکلات بسیاری تأمین می‌شود، متعلق به شهر و خود شهروندان است.

0 (9) (2)

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از تحرکاتی که در حوزه عمرانی این کلانشهر اتفاق افتاده، اظهار کرد: اقدام و مشارکت شهرداری شیراز در احداث کمربندی شمال شرق این کلانشهر نیز جای قدردانی دارد و امیدواریم که هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی آن شروع شود.

جعفر قادری در ادامه با اشاره به پروژه‌های عمرانی که در خروجی منطقه گویم در حال انجام است، گفت: این پروژه در محدوده قطعه 7 آزادراه شیراز-اصفهان و تنگ خیاره به لپویی قرار دارد که با رایزنی‌هایی که انجام شده دو بانک قول داده و تعهد کرده‌اند که در قالب ماده 56 اعتبار مورد نیاز برای مسیر تنگ خیاره به لپویی -که بخشی از رینگ دوم آزادراه شیراز اصفهان است- را تامین کنند.

او در ادامه با بیان اینکه طی هفته‌های اخیر جلساتی را با مخبر معاون رئیس‌جمهور داشته‌ایم و راجع به پتروشیمی‌ها، آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها پیگیری‌هایی انجام شده، گفت: جلسه‌ای نیز با حضو نیکزاد و استانداران فارس، بوشهر و همچنین تعدادی از نمایندگان و مسئولان این دو استان برگزار و راجع به پروژه 60 تا 70 هزار میلیارد تومانی آزادراه شیراز بوشهر رایزنی شد تا براساس تعیین سهم صورت گرفته بتوانیم زودتر این پروژه را آغاز کنیم.

0 (7) (5)

عضو مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود از اخذ همه استعلام‌های لازم برای رینگ دوم کمربندی شیراز -حد فاصل آزادراه شیراز بوشهر به بزرگراه شیراز عسلویه- خبر داد و گفت: امیدواریم این پروژه نیز زودتر عملیاتی شود.

به گفته قادری؛ این طرح ردیف بودجه و سرمایه‌گذار در دسترس دارد که امید است پای کار آید تا رینگ دوم جنوبی شیراز آغاز به کار کند.

وی با اشاره به اینکه بحث زنده‌کردن یک میلیارد و 400 میلیون دلار تسهیلات صندوق توسعه ملی برای پروژه‌های پتروشیمی استان -که به عنوان خط اتیلن مرکز شناخته‌می‌شوند- در دستور کار است، تصریح کرد: روش‌های خوبی برای تأمین مالی شهرداری‌ها در قانون بودجه پیش‌بینی شده که امیدواریم زمینه‌ای فراهم شود تا پروژه‌های شهرداری به نتیجه برسد.

نظر شما