شناسهٔ خبر: 58161403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روز پرکار وزیر کشور در قم

قم- ایرنا- وزیر کشور در سفر روز چهارشنبه خود به استان قم ضمن افتتاح و بهره‌برداری از چند طرح مجموعه مدیریت شهری، در خصوص مسائل مختلف و مهم ملی و استانی گفت وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی در ابتدای ورود خود به شهر قم به زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه(س)مشرف شد و در حاشیه این زیارت، بدون واسطه با اقشار مختلف مردم و زائران در خصوص مسائل مختلف مورد سوال مردم، گفت‌وگو کرد.

روز پرکار وزیر کشور در قم

تاکید بر برخورد قاطع با اغتشاشگران و شکست توطئه های دشمنان در فتنه اخیر، حمایت از توزیع عادلانه امکانات شهری و حرکت به سمت عدالت اجتماعی و محرومیت زدایی، پیگیری راه اندازی متروی قم در آینده نزدیک و افتتاح تونل شهدای امنیت و رونمایی از سند هویتی قم برخی از مهمترین سخنان و برنامه های وزیر کشور در قم بود.

روز پرکار وزیر کشور در قم

بهره‌برداری از تونل شهدای امنیت با حضور وزیر کشورروز پرکار وزیر کشور در قم

وزیر کشور در ادامه با حضور در محل تونل شهدای امنیت در منطقه ۲ شهری قم این پروژه کلان ترافیکی شهر قم را افتتاح کرد. عملیات عمرانی این پروژه مهم شهر قم از سال ۹۸ آغاز شد که برای تکمیل آن حدود ۱۰۰ پلاک آزادسازی شده است.

برای این پروژه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه عمرانی و بالغ‌بر هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه تملک شده است.در این پروژه ۹ هزار و ۶۰۰ مترمربع عرشه، ۵۰۳ عدد شمع، و حدود ۸ هزار مترمربع مساحت دیواره سازی احداث شد و حجم خاک‌برداری زیرگذر حدود ۱۲۵ هزار مترمکعب است.

وزیر کشور: سیاست دولت، توجه به مناطق کم برخوردار استروز پرکار وزیر کشور در قم

وزیر کشور در حاشیه بهره‌برداری از این طرح با اشاره به رویکرد دولت مبنی بر حمایت از توزیع عادلانه امکانات شهری و حرکت به سمت عدالت اجتماعی گفت: سیاست دولت سیزدهم توجه به مناطق کم برخوردار شهرهاست و در تمام کلان‌شهرها توجه به مردم محروم و مناطقی از شهر که دچار مشکلاتی هستند، یک موضوع مبنایی محسوب شده و دولت نیز از این نگاه حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه واگذاری املاک در مسیر بخش مهمی از کار در این پروژه عمرانی بوده که بدون همدلی اهالی امکان‌پذیر نبود، ادامه داد: با بهره‌برداری از پروژه تونل شهدای روحانیت، بار ترافیکی خیابان‌های اطراف کاهش‌یافته و از طرفی اتصال مناطق شهری موجب رونق این محلات خواهد شد و یکی از ارزش‌های پروژه تونل شهدای امنیت قم، قرار گرفتن در محلات کم برخوردار است که نشان از رویکرد مدیران به بحث محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت اجتماعی است.

پیگیری تلفنی وزیر کشور برای تامین سه رام قطار برای راه اندازی مترو قم

روز پرکار وزیر کشور در قم

وی همچنین در جلسه‌ای با مسئولان استانی و مدیریت شهری که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، در طی تماس تلفنی با شهردار یک کلان‌شهر تأکید کرد ۳ رام قطار به قم تخصیص پیدا کند و تا پایان امسال اخبار خوش افتتاح متروی قم به گوش مردم برسد.

وحیدی در خصوص حادثه آتش‌سوزی یکی از خودروهای آتش‌نشانی قم در شهرک شکوهیه طی سالهای گذشته، اظهار کرد: تمام وسایلی که برای خدمت‌رسانی استفاده می‌شوند باید بیمه شوند.

وی ادامه داد: شهرک‌های صنعتی خصوصی و دولتی باید تجهیزات لازم آتش‌نشانی را داشته باشند تا کم‌تر شاهد بروز اتفاقات این‌چنینی باشیم.

تاکید وزیر کشور بر برخورد با اغتشاشگران

روز پرکار وزیر کشور در قم

وزیر کشور در ادامه با حضور در مراسم آغاز مرحله جدید طرح بزرگ "‌قم در مسیر تحول "‌ در سالن همایش‌های شهرداری گفت:‌ برخی افراد در اغتشاشات اخیر به دلیل گمراه شدن دست به جنایات بسیاری زدند که جزای اعمال خود را خواهند دید.

وحیدی خاطر نشان کرد: افراد فریب‌خورده در اغتشاشات اخیر به دامان کشور بازخواهند گشت.

وی با اشاره به توهین نشریه شارلی ابدو به مقام معظم رهبری، عنوان کرد:‌ این دشمنان نادان فکر می‌کنند با این کار عشق و محبت مردم به ایشان کاهش پیدا خواهد کرد ولی شکست خواهند خورد و نتیجه عکس می‌دهد.

وزیر کشور بابیان اینکه با این کار باطن این افراد به همه نشان داده شد، گفت: این افراد با اسلام مخالف هستند و همچون گذشته چیزی جز شکست نصیب‌شان نخواهد شد.

وحیدی با اشاره به اینکه در صحنه اغتشاشات اخیر نیز شکست خوردند، خاطرنشان کرد: در این فتنه حجم عظیمی را به میدان آوردند ولی با شکست روبرو شدند.

آئین رونمایی از سند هویتی قم

روز پرکار وزیر کشور در قم

در ادامه برنامه های وزیر کشور به این استاآئین رونمایی از سند هویتی قم برگزار شد. در ابتدای این آئین از خانواده شهید زاهدلویی، شهیدان شاملوئیان، شهید محمدی، شهید عظیمی، شهید خبیر و شهید موسوی نژاد از شهدای دفاع مقدس و امنیت با اهدای لوحی تقدیر بعمل آمد.

همچنین نشان رسمی "قم حرم اهل بیت(ع)" توسط شهردار قم تحویل احمد وحیدی وزیر کشور شد و سند هویتی شهید مهدی زاهدلویی از شهدای امنیت استان قم نیز در این مراسم رونمایی شد.

روز پرکار وزیر کشور در قم

احمد وحیدی امروز چهارشنبه ۲۱ دی‌ماه با سفر به استان قم در مراسم آغاز مرحله جدید طرح بزرگ "قم در مسیر تحویل" به‌منظور افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۲۱۸ پروژه شهری به ارزش ۲۹ هزار میلیارد ریال حضور یافت.

روز پرکار وزیر کشور در قم

نظر شما