شناسهٔ خبر: 58160592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجهیز حوزه های امتحان نهایی به دستگاه سیگنال یاب

باتوجه به تاثیرگذاری نمرات امتحان نهایی در کنکور سراسری، حوزه‌های امتحان نهایی استان ایلام به دستگاه سیگنال یاب مجهز می‌شوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ کاکایی مدیر هنرستان کوثر با اشاره به اینکه مجهز شدن حوزه‌های امتحانات نهایی به دستگاه سیگنال‌یاب با هدف حفاظت از آزمون‌های نهایی انجام می‌گیرد بیان کرد: پاسخ نامه‌های امتحان نهایی بصورت شخصی و از یک روز قبل با کد رمز به مدیر مدرسه اعلام چاپ و تکثیر می‌شوند و در روز برگزاری آزمون حدود ۵ دقیقه قبل از شروع امتحان سوالات از طریق کد رمز بارگذاری، دانلود و تکثیر می‌شوند و هر برگه براساس شماره کارت و صندلی در اختیار دانش آموز قرار می‌گیرد.
 
بگفته مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز عنوان کرد: برای افزایش سرعت این آزمون‌ها برای اولین بار پاسخ نامه‌ها بصورت فردی و تصحیح اوراق بصورت الکترونیکی انجام می‌شود.
 
درویشی اضافه کرد: پاسخ نامه‌ها بصورت شخصی و بعد از جواب دهی اسکن و در اختیار تصحیح کنندگان قرار می‌گیرد.
 
وی یادآور شد: به فارغ‌التحصیلانی که سابقه نمره در آموزش و پرورش را دارند این شانس داده شده که یکبار دیگر با شرکت در این آزمون در قالب ترمیم نمره تلاش مجددی داشته باشند.
 
بگفته درویشی هزار و ۶۴ نفر در دیماه امسال در آزمون ترمیم معدل شرکت کرده اند.
 
در دی ماه امسال بیش از سه هزار داوطلب در آزمون نهایی شرکت می‌کنند.
 
<div id="video-display-embed-code_9068829"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3711645/9068829?width=600&height=300"></script></div>

نظر شما