شناسهٔ خبر: 58156959 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خدائیان در مراسم معارفه بازرس کل استان هرمزگان

اولویت هشدار و پیشگیری در سازمان بازرسی بر برخورد قضایی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: تعداد هشدار‌های سازمان بازرسی چندین برابر پرونده‌های تشکیل شده در سازمان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ذبیح الله خدائیان در مراسم معارفه بازرس کل استان هرمزگان، با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و گرامیداشت روز زن و مادر، به ضرورت تبیین دستاورد‌ها و پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و عمق استراتژیک کشورمان اشاره کرد.

وی با اشاره به لزوم توجه به مدیریت جهادی در کشور، ولایتمداری، بصیرت، تکلیف مداری، خستگی ناپذیری، قانونمندی، مردمی و خلاق بودن، زمانشناسی و داشتن برنامه را از جمله شاخصه‌های این نوع مدیریت عنوان کرد.

رئیس سازمان بازرسی تصریح کرد: مدیری که در چارچوب قانون حرکت کند دچار انحراف نخواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات سازمان بازرسی در دوره تحول و تعالی و جایگاه و تکالیف سازمان بازرسی کل کشور در نظارت بر حسن اجرای قانون و جریان امور، تمرکز بر شناسایی گلوگاه‌های فسادخیز و تلاش برای رفع آنها با کمک دستگاه‌های اجرایی و همچنین پیشگیری از جرم، سوجریان و انحراف از قانون را از جمله این موارد عنوان کرد.

رئیس سازمان بازرسی با عنوان اینکه تعداد هشدار‌های سازمان بازرسی چندین برابر پرونده‌های تشکیل شده در سازمان است، خاطرنشان کرد: بازرسان ما منتظر وقوع جرم و تخلف نمی‌مانند و در هر دستگاهی که قانون به درستی اجرا نشود همان ابتدای امر ورود کرده و هشدار می‌دهند.

خدائیان با بیان اینکه سازمان بازرسی از مدیران سختکوش و جهادی حمایت می‌کند، راه‌اندازی بانک اطلاعاتی مدیران شایسته به منظور شناسایی نقاط ضعف و قوت مدیران را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد که این موضوع موجب ارتقای مدیریت‌ها می‌شود.

وی ماموریت رئیس قوه قضائیه به سازمان بازرسی پیرامون رصد اجرای قوانین را مورد تاکید قرار داد و گفت: این سازمان نحوه اجرای قوانینی از جمله قانون جوانی جمعیت، هوای پاک، ارتقای سلامت اداری و... را ابتدا بر اساس خوداظهاری و بعد راستی آزمایی پیگیری می‌کند.

رئیس سازمان بازرسی به برخورد با ترک فعل‌ها اشاره کرد و افزود: در این دوره علاوه بر برخورد با مدیران متخلف، به سراغ مدیرانی که در دوران مسئولیت، ثمره و خدمتی برای مردم نداشته‌اند خواهیم رفت و این موضوع در کارنامه آنها ثبت و ضبط می‌شود.

خدائیان ظرفیت‌های استان هرمزگان در واردات و صادرات را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: پس از بازدید‌ها و دستورات ریاست محترم قوه قضائیه، اقدامات خوبی در بحث ساماندهی انبار‌های گمرکات و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی صورت گرفت.

وی بر لزوم ساماندهی سامانه‌هایی از جمله سامانه جامع تجارت، گمرکات و انبار‌ها تاکید کرد.

نظر شما