شناسهٔ خبر: 58134465 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ثبت ۶۰۳ هزار اطلاعات مستند در سامانه سادا

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: تا به امروز در سامانه سادا بالغ بر ۶۰۳ هزار داده مبنی بر اموال مازاد دولتی ثبت شده که مستند هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری در پاسخ به خبرنگار صدا و سیما گفت: سامانه سادا که محلی برای ثبت اطلاعاتی از اموال مازاد دولتی است موفق شده تاکنون بالغ بر ۶۰۳ هزار اطلاعات مستند را درون خود به ثبت برساند. 

به گفته آقای خاندوزی این اطلاعات بر اساس بررسی کارشناسان هیئت عالی مولدسازی دارایی ها و واگذاری اموال مازاد، تشخیص داده می شوند که آیا مازاد هستند یا خیر. امکان انتشار عمومی فهرستی از این اموال وجود ندارد چرا سادا در بستر شبکه اطلاعاتی دولت پایه گذاری شده و به علت جلوگیری از تخریب های سایبری و نشت اطلاعات دستگاه ها نمی توان آن را در بستر اینترنت انتشار عمومی داد.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: سیاست هایی همچون تاثیر پایه های مالیاتی در اقتصاد کشور مانند مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر خانه های خالی زمانبر است. بررسی در کشورهای آسیایی و اروپایی نشان می دهد که حداقل ۵ تا ۷ سال زمان لازم است تا پایه های مالیاتی تاثیر گذار باشند.

او همچنین با تکذیب رقم کسری بودجه مطرح شده در برخی رسانه ها گفت: در اسفند یعنی پایان سال مالی می توانیم رقم کسری را اعلام کنیم ولی اعداد مطرح شده نیز دقیق و مستند نیست.

فردا صبح جداول بودجه در دولت نهایی شده و به مجلس ارسال خواهد شد. برنامه هفتم نیز پس از تصویب در هفته های آینده به مجلس ارسال می شود.

نظر شما