شناسهٔ خبر: 58127475 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

برف و باران و کاهش دمای چند روزه در ۱۹ استان + معرفی سردترین مراکز و شهرها

سازمان هواشناسی با معرفی سردترین مراکز و شهرها، اعلام کرد: بارش برف، باران و وزش باد شدید چند روز برای ۱۹ استان پیش بینی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در شمال آذربایجان شرقی،‌ اردبیل، ارتفاعات البرز شرقی رگبار برف و در گیلان و غرب مازندران، بارش باران روی می‌دهد.

براساس این گزارش در استان‌های غرب، جنوب غرب،‌ مرکز و نوار شرقی، ابرناکی،‌ بارش باران و برف همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما روی می‌دهد و بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف است و در نوار جنوبی رعد و برق انتظار می‌رود و در شمال شرق خوزستان، شرق لرستان،‌ چهارمحال و بختیاری،‌کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر،‌ فارس و غرب کرمان بارش‌ها شدت خواهد داشت.

فردا بارش‌ها در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران ادامه دارد و در نیمه جنوبی از شدت بارش‌ها کاسته شده و فقط در برخی مناطق شرق تهران،‌ غرب سمنان، قم،‌ مرکزی، اصفهان، غرب یزد،‌ کرمان،‌ هرمزگان و نوار شرقی رگبار پراکنده همراه با وزش باد و کاهش دما پیش بینی می‌شود.

از پنجشنبه تا شنبه در سواحل غربی دریای خزر بارش روخ می‌دهد و طی پنجشنبه در نوار شرقی وزش باد و کاهش نسبی دما پدیده غالب است. جمعه با گذر موج تراز میانی جو از جنوب غرب در دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های خوزستان،‌ ایلام،‌ لرستان،‌ چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد رگبار پراکنده همراه با وزش باد پیش بینی شده و شنبه در اکثر مناطق جو آرامی مستقر می‌شود و در نیمه غربی روند افزایش دما حاکم می‌شود.

تا جمعه روند کاهشی دما در اکثر مناطق پیش بینی شده و تا پنجشنبه دریای خزر، خلیج‌فارس و امروز شرق خلیج‌فارس مواج و متلاطم است.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، زنجان و آذربایجان شرقی با دمای منفی ۱۰ درجه، سردترین مراکز استانی و سراب با دمای منفی ۲۳ درجه سردترین شهر ایران بودند. فیروزآباد، اردبیل و تخت سلیمان هم با دمای منفی ۲۱ و ۱۶ از دیگر شهرهای سرد شدند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظر شما