شناسهٔ خبر: 58114850 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیریت مصرف آب کشاورزی کمک شایانی به احیای دریاچه ارومیه می‌کند

ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به طرح انتقال آب از جنوب استان به دریاچه ارومیه گفت. مدیریت مصرف آب کشاورزی کمک شایانی به احیای دریاچه ارومیه می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ناصر عتباتی روز دوشنبه در بازدید از تونل خط انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه اظهار کرد: با هدف صیانت از حقوق عامه، طرح انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه بصورت کارشناسی و فنی در حال بررسی است.

وی ادامه داد: در بازدید امروز آخرین وضعیت اجرای این طرح ملی به خصوص ترمیم ۸۰۰ متر آسیب دیده تونل را مورد بررسی قرار گرفت تا تصمیمات لازم برای رفع مشکلات احتمالی گرفته شود.

عتباتی با تقدیر از عملکرد مطلوب کارگروه احیای دریاچه ارومیه، شرکت توسعه آب و نیروی ایران به عنوان مجری و قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار طرح این طرح، وجود هرگونه خطای انسانی و نقص فنی را در ۸۰۰ متر آسیب دیده را رد کرد و گفت: در بررسی‌ها مشخص شد که ریزش ها به علت فشار بالای آب و شرایط خاص زمین بوده و آسیب عملا اجتناب ناپذیر بوده است.

وی با اشاره به سرعت مناسب عملیات ترمیم تونل این خط انتقال تاکید کرد: بر اساس گزارش مجریان با میانگین ترمیم روزانه ۱۰ متر تا امروز ۶۸۰ متر لاینینگ بخش‌های آسیب دیده به اتمام رسیده و ۱۲۰ متر باقی مانده نیز تا پایان بهمن ماه به پایان می‌رسد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: لزوم رعایت استانداردهای زیست محیطی، دادن حق آبی کشاورزان بالا دستی و رعایت الزامات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در اجرای این طرح مورد توجه است.

وی همچنین از تصویب رفع معارض در پنج کیلومتر از اطراف رودخانه گدار و دریاچه پشت سد کانی سیب به عنوان مصوبات شورای حقوق بیت المال خبر داد و افزود: هدف همه مصوبات اجرای سریع طرح با هدف احیای دریاچه ارومیه و کمک به مردم در آبادانی منطقه است.

عتباتی نقش مردم را در احیای دریاچه ارومیه را مهم دانست و گفت: با مدیریت مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی می‌توان کمک شایانی به احیای دریاچه ارومیه کرد.

نظر شما