شناسهٔ خبر: 58112435 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارتفاع موج در دریای خزر به ۳.۵ متر می‌رسد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح نارنجی، هرگونه فعالیت دریایی در این استان را از بعدازظهر روز سه‌شنبه تا بعدازظهر روز پنجشنبه این هفته ناامن اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شمالی شدن جریان هوا و عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر از بعدازظهر روز سه شنبه با وزش باد نسبتا شدید و گاهی شدید، بارش باران و رعد و برق مواج و برای فعالیت های دریایی ناامن می‌شود.

طبق این پیش بینی، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۲ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۱۵ متر بر ثانیه پیش‌بینی شده است که این امر باعث شکل‌گیری امواج تا سه متر در مناطق نزدیک ساحل و ۳.۵ متری در فراساحل خواهد شد.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک، باعث پاره شدن تورهای صیادی بویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی خواهد شد.

در این اخطاریه توصیه شده تا مسافران و علاقه‌مندان به دریا طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

در حال حاضر ۵۴ شرکت تعاونی صیادی پره با چهار هزار و ۲۰۰ صیاد مشغول صیادی هستند. مازندران حدود ۴۴۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

ارتفاع موج در دریای خزر به ۳.۵ متر می‌رسد

دمای هوای مازندران بر مدار صفر درجه

هواشناسی مازندران با اشاره به تقویت سامانه پرفشار بارشی و تداوم هوای سرد در چند روز آینده پیش بینی کرد که دمای هوا در مناطق غربی تا ۲ و در مناطق شرقی این استان نیز تا چهار درجه زیر صفر برسد.

طبق پیش بینی هواشناسی از روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده هوای سرد در استان ماندگار خواهد بود بگونه ای که مناطق دشت و جلگه نیز شاهد یخبندان خواهیم بود و انتظار می‌رود شهروندان در صبح روزهای پنجشنبه و جمعه سردترین دمای هوا را تجربه کنند.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، ابری همراه با بارش باران، در دامنه ها و ارتفاعات مه آلود با بارش برف، وزش باد و کاهش محسوس دما پیش بینی کرده است و بارش ها در نیمه غربی استان از مقدار و شدت بیشتری برخوردار است و از شب بارش در دامنه ها به شکل برف خواهد بود.

آسمان مازندران در روز سه ‌شنبه در مناطق غربی استان ابری گاهی همراه با بارش باران و برف، در ارتفاعات و دامنه ها مه آلود با بارش برف، وزش باد و کاهش نسبی دما و در مناطق مرکزی و شرقی نیز نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات و دامنه ها مه آلود با بارش پراکنده برف و در روز چهارشنبه نیز در مناطق غربی ابری با بارش پراکنده باران و برف وزش باد، در ارتفاعات و دامنه ها مه آلود با بارش پراکنده برف و در مناطق مرکزی و شرقی نیز صاف تا نیمه ابری پیش بینی شده است.

شرایط جوی مازندران از روز پنجشنبه تا یکشنبه صاف تا نیمه ابری در غرب استان گاهی با افزایش ابر پیش بینی شده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می دهد که بندرامیرآباد با ثبت دمای ۱۴.۹ و رینه لاریجان با سه درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

نظر شما