شناسهٔ خبر: 5811046 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

مذاکرات یمنی ها در ژنو

نماینده ای یمنی گفت : همه طرف های مذاکره در ژنو موافق آتش بس اند. مذاکرات صلح یمنی ها از سه شنبه در ژنو آغاز شد. بان کی مون هم در این مذاکرات حضور دارد. یمن حدود سه ماه است که به دلیل دخالت های خارجی درگیر نزاع داخلی و آماج حملات هوایی آل سعود است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، یک نماینده یمنی در مذاکرات صلحی که  در ژنو آغاز شد گفت همه طرفها درخصوص ضرورت آتش بس در این منازعه که از حدود سه ماه پیش ادامه دارد نظر یکسانی دارند اما هنوز توافقی حاصل نشده است. 
غالب مطلق که وابسته به جنبش جنوب است گفت: آتش بس پیشنهادی برای مدت یک ماه خواهد بود و توقف همه اقدامات نظامی از جمله حملات هوایی به  رهبری عربستان سعودی را شامل می شود.  
به گزارش خبرگزاری رویترز از ژنو، مطلق پس از اینکه هیئتی از حوثیها اولین مذاکرات خود را در شهر ژنو سوئیس با اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن برگزار کرد به خبرنگاران گفت :« همه ما درخصوص ضرورت آتش بس اتفاق نظر داریم اما همچنان درباره جزئیات مذاکره می کنیم.»   
او افزود :«‌ به نظر می رسد همه طرفها از جمله عربستان سعودی در این خصوص آمادگی دارند اما مذاکرات درباره جزئیات این توافق ادامه دارد.»   

 

 

نظر شما