شناسهٔ خبر: 58061790 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

مولوی عبدالحمید: قوانین اعدام باید تغییر کند

صاحب‌خبر -

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: قوانین بشری وحی منزل نیستند و مقل قرآن ثابت نیستند می‌توانند تغییر کنند لذا بسیاری از قوانینی که مردم از آن ناراضی هستند مثل اعدام‌ها باید تغییر کند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه‌های دیروز نماز جمعه افزود: در روزهای گذشته بسیاری از جوانان زاهدان را فله‌ای بازداشت کردند و ما اکنون نگرانیم و باید نسبت به این مسئله تدبیر بشود. نه کسی را بگیرید، نه زندان بیندازید؛ نه خودتان را به زحمت بیندازید نه مردم را.

وی یادآور شد: ایران تنها مال سحرخیزان و روزه‌داران و نمازگزاران نیست، ایران مال همه است؛ مال تمام اقوام و اقلیت‌ها و انسان‌ها و بی‌دین‌ها و بادین‌هاست؛ نه اینکه بگوییم کشور فقط متعلق به کسانی است که در نماز جمعه شرکت می‌کند. مال هر کسی که رای داده یا رای نداده؛ کسی جمهوری اسلامی را قبول دارد یا ندارد.

به گفته عبدالحمید، اقتدار حکومت سلاح هسته‌ای و ارتش و قدرت نظامی نیست، بلکه اقتدار نظام رضایت مردم است و اینکه مردمی باشد و در مقابل مردم شانه‌اش را پایین بیاورد.

مسجد مکی محل توطئه است

جواد لاریجانی، به مواضع و اظهارات اخیر مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان واکنش تندی نشان داد و گفت: مسجد مکی «مصداق کاملی از مسجد ضرار است یعنی مسجد نیست و دقیقا محل توطئه است. از آنجا حرف‌های متعفن بیرون می‌آید حرف‌های اسلامی بیرون نمی‌آید حرف‌های کسانی از این مسجد بیرون می‌آید که در بیرون مرزها علیه اسلام توطئه می‌کنند.»

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی افزود: این کبکه و دبدبه‌ای که این آقا (مولوی عبدالحمید) برای خود به هم زده از برکت جمهوری اسلامی بوده و در دوره اصلاحات برای همنوایی با او هزینه زیادی شده است.

معاون سابق ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، مولوی عبدالحمید را فردی فاقد «حیثیت علمی» دانست که به «تحریکات اجانب و فرقه‌های مختلف دامن می‌زند.»

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی از «جبهه انقلاب» خواست تا «تعارف را با عبدالحمید کنار بگذارند»‌ و گفته «باید در این زمینه محکم ایستادگی کند.»

به گفته او نمی‌توان در کشور بود و ادعای ایرانی بودن کرد، اما «سیاست دشمنان ایران را پیش برد.»

 

نظر شما