شناسهٔ خبر: 58047822 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ربیعی: فوتبال بی‌رحم است/ حاضر به مذاکره با باشگاه‌های خواهان منشا هستیم

پریسا زنگنه منش

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان می‌گوید اگر موضوع افت منشا ادامه‌دار باشد فضا را به جوان‌ها خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمد ربیعی در نشست خبری بعد از بازی با پیکان که با پیروزی تیمش همراه بود، اظهار کرد: پیکان تیم خوب، جسور، دونده و پرتلاش بود و بازی بسیار سختی داشتیم اما به نظرم یکی از بهترین نمایش‌های مس رفسنجان در بازی با برنامه امروز مقابل پیکان بود. البته تیم ما در چهار بازی اخیر عملکرد نسبتاً خوبی داشته است و به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم و برای آن‌ها بسیار خوشحالم، زیرا بر مدار نظم و سازمان درست، بازی می‌کنند. آن‌ها موقعیت‌های زیادی خلق می‌کنند و خوشحالم امروز دو گل زدیم و تعداد گل‌هایمان را افزایش دادیم.

وی ادامه داد: به نظر من در بازی امروز موقعیت‌های زیادی داشتیم و بازی خوبی شد و هر کسی که بازی را دیده باشد، مطمئناً رضایت کامل را دارد. قسمت بد این بازی برای من، کیفیت زمین بود که امیدوارم دوستان ما در باشگاه مس رفسنجان هر چه سریع‌تر در جهت ترمیم زمین اقدام کنند، زیرا این موضوع ارتباط مستقیم با بازی تیم ما دارد و اگر زمین خوب نباشد ما اذیت خواهیم شد.

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان گفت: از بزرگ‌ترهای تیمم تقدیر می‌کنم و همین تقدیر را از جوان‌های تیمم نیز دارم. خوشحالم به خاطر پافشاری که روی لطیفی، محبی و سایر جوانان تیمم داشته‌ام. آینده این جوانان را خوب می‌بینم و واقعاً از اینکه با این جوان‌ها کار می‌کنم افتخار می‌کنم و لذت می‌برم. ان‌شاءالله به همین صورت بتوانند آینده خود و فوتبال کشورشان را بسازند.

وی خاطرنشان کرد: چند ماه است که با دوز پایین و به صورت محترمانه از مشکلات‌مان صحبت کرده‌ام. ما مشکلات عدیده‌ای داریم و از بازیکنان باشرف تیمم تشکر می‌کنم که خیلی حرمت من و باشگاه را دارند. قول‌هایی از مدیران عالی‌رتبه از جمله شخص آقای رستمی گرفته شده است تا انشاءالله هر چه سریع‌تر مشکلات مالی و اقتصادی ما حل شود. اکنون اولویت اول من تکمیل تیم کنونی است. ابتدا باید بازیکنانمان حق و حقوق‌شان را بگیرند. نه تنها تیم ما بلکه سایر تیم‌ها نیز برای نقل و انتقالات برنامه دارند و قطعاً باید هزینه جذب بازیکنان تأمین شود اما اگر بودجه‌ای به ما اختصاص پیدا کند اولویت با بازیکنان فعلی‌مان است.

ربیعی افزود: ارتباط من با شاگردانم یک ارتباط فراتر از مربی و بازیکن است و من به شاگردانم تعهد دارم. به هر حال باید در نقل و انتقالات نیم‌فصل بتوانیم در پست‌هایی که مشکل داریم بازیکن جذب کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه تیم مس رفسنجان برای بازی در جام حذفی و ادامه لیگ برتر حدود یک ماه باید در همین استان بماند، برای حفظ روحیه بازیکنان چه برنامه‌ای مدنظر است؟ گفت: در فصل جاری این شرایط در چندین مقطع برای ما پیش آمد و برای این موضوع برنامه‌ریزی داریم. خوشبختانه تیم ما بزرگ‌ترهای بسیار خوبی دارد و یک خانواده بسیار خوب هستیم و خیلی خوب مراعات هم را می‌کنند و به هم کمک دارند. نحوه زندگی ورزشی آن‌ها خوب است. خوشبختانه تیم ما در ۱۵ بازی در جریان مسابقه گل نخورده است و این از لحاظ راندمان کیفی و تاکتیکی و فنی اتفاق بزرگی است.

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان عنوان کرد: تیمی که به لطف خدا در پایان نیم‌فصل اول در رتبه پنجم قرار گرفته، متحمل بیشترین ضرر و زیان داوری بوده است اما صدایمان کم بود ولی راندمان ما از نظر کیفی باید با نوع بهتری دیده شود. ما جای تفریح و شادمانی نداریم و باید از فردا مجدداً کارمان را شروع کنیم، زیرا هفته آینده بازی مهمی مقابل ذوب آهن در جام حذفی داریم.

وی بیان کرد: من بارها گفته‌ام وظیفه‌ام این است هر ساله بتوانم تیم مس رفسنجان را درست اداره کنم و فکر می‌کنم خودمان در جاهایی بی‌دقتی کرده‌ایم، بدشانسی داشته‌ایم و اشتباهات داوری هم بوده است و اکنون به جای ۲۲ امتیاز باید ۲۷ یا ۲۸ امتیاز داشته باشیم. با توجه به مشکلات بسیار عدیده‌ای که امسال داشتیم و سال‌های قبل خیلی کم‌تر بود اما به بازیکنانم امیدوارم و از آن‌ها به خاطر همراهی و کمک‌هایشان تشکر می‌کنم. همچنین از تیم مدیریتی قبلی و جدید باشگاه نیز تشکر می‌کنم. این تیم برای مردم رفسنجان است و مردم رفسنجان واقعاً به این تیم افتخار می‌کنند. به نظر من اگر از مس رفسنجان حمایت کنند می‌تواند روند خود را به درستی ادامه دهد اما اگر روند تیم درست پیش نرفت مردم بدانند که ما کارمان را درست انجام دادیم اما آنجایی که باید از تیم حمایت می‌شد این کار انجام نشد. من سعی کردم تمام حواشی که در ۲۰ روز اخیر داشتیم ذره‌ای به تیم آسیب وارد نکند و کار را حرفه‌ای پیش بردم ولی خواهش می‌کنم حق و حقوق بازیکنان مس رفسنجان به زودی پرداخت شود.

ربیعی همچنین گفت: می خواهم درباره دروازه‌بان‌هایمان صحبت کنم. نوشی صوفیانی بسیار خوب کار می‌کند و از او و همچنین حامد لک تشکر می‌کنم. این ۲ گلر دو دوست بسیار خوب هستند که بسیار به هم کمک می‌کنند و در اوج رفاقت با هم رقابت دارند و از کیماسی مربی گلرهای‌مان نیز تشکر می‌کنم. ضمن اینکه دو گلر جوان بومی هم داریم که خوب کار می‌کنند. حامد لک روز قبل از بازی با استقلال در تمرین آسیب دید اما در همین بازی او را نیمکت گذاشتم و بعد از انجام کارهای پزشکی فردا به تیم ما اضافه می‌شود.

وی درباره حضور نداشتن منشا در لیست هجده نفر تیمش نیز عنوان کرد: او را بسیار دوست دارم و از او نیز حمایت زیادی داشته‌ام اما من در کار با کسی تعارف ندارم و بحث راندمان کیفیت چه در تمرینات و چه مسابقه برایم مهم است. من همیشه منشا را یک فوتبالیست خوب می‌دانم اما گاهی یک سال برای یک فوتبالیست خوب نمی‌شود و یک دوره‌ وارد سرپایینی می‌شود اما من در همین دوره نیز از منشا حمایت کرده‌ام، مثل حمایتی که از سایر بازیکنانم داشته‌ام اما اگر موضوع افت منشا ادامه‌دار باشد من فضا را به جوان‌ها خواهم داد. فوتبال ورزش بی‌رحمی است و اگر یک لحظه در رقابت صبر کنی، نفر بعدی جای تو را خواهد گرفت و این قاعده و طبیعت کار است. ما به صورت حرفه‌ای عمل می‌کنیم و هر باشگاهی که خواهان جذب منشا باشد حاضر به مذاکره با آن هستیم، در غیر این صورت او وکیل و مدیربرنامه دارد که صحبت خواهیم کرد. هر چند انشاءالله خود او به شرایط بهتری برسد و خود ما از او استفاده کنیم. به هر حال نه تنها منشا، بلکه هر بازیکنی تا وقتی خوب نباشد از او استفاده نخواهم کرد. بهترین‌ها در تیم ما جای دارد و هر کسی باید وظیفه خود را به درستی انجام دهد.  

ربیعی بیان کرد: من عجیب مردم را رفسنجان را دوست دارم. چهار سال از بهترین دوران مربیگری‌ام را در این شهر گذرانده‌ام و خیلی به ما لطف داشته‌اند. دوست داشتم که هواداران در کنار تیم ما باشند و می‌دانم که مردم هم چقدر این تیم و بازی‌های آن را دوست دارند. انشاءالله فکر می‌کنم از نیم‌فصل دوم شرایط به صورتی باشد که تماشاگران به ورزشگاه‌ها بیایند و امیدوارم بازی‌های خانگی‌مان پرشور انجام شود و استادیوم اصلی‌مان هم زودتر افتتاح شود تا اتفاق خوبی برای مردم این شهر باشد.

وی درباره آینده تیمش نیز عنوان کرد: بارها گفته‌ام و باز هم می‌گویم برای اینکه یک تیم یا باشگاه معتبر باشید صرف اینکه تعدادی بازیکن یا مربی داشته باشید نیست و باید ساماندهی و اتفاقات درست باشگاهی را ایجاد کنیم. پس برای اینکه بتوانید ثبات و استمرار داشته باشید باید پایه‌ریزی درست داشته باشید و این کتمان‌ناپذیر است و هر کسی جز این را می‌گوید از اصول سیستماتیک و برنامه‌ریزی ناآگاه است. برای مس رفسنجان نیز این شرایط باید ایجاد شود. برای جام حذفی هم سعی می‌کنیم مثل بازی امروز پرقدرت ظاهر شویم.

انتهای پیام

نظر شما