شناسهٔ خبر: 58039626 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

عضو هیأت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو؛

ایجاد اشتغال پایدار در جامعه با عبور مستقیم تولید در ایران خودرو - مردم سالاری آنلاين

عضو هیأت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور اقدامات گروه صنعتی ایران خودرو را بر ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی در جامعه تاثیرگذار دانست

صاحب‌خبر -
به گزارش مردم سالاری آنلاین،یوسف یحیایی حقیقی با اشاره به تاثیر اقدامات گروه صنعتی ایران خودرو بر ایجاد اشتغال پایدار در جامعه بیان کرد: عبور مستقیم تولید یکی از مهم ترین دستاوردهای ایران خودرو در سال جاری است که از خواب سرمایه قطعه ساز و خودروساز و توقف خودرو در کف پارکینگ ها جلوگیری کرده و گردش مالی خودروساز و قطعه ساز را روان تر کرده است. از طرفی تجاری سازی خودروهای ناقص تعهدات خودروساز را هم به لحاظ پرداخت مطالبات قطعه ساز و هم تحویل خودرو به مشتریان سرعت بخشیده است. 
وی افزود: با عبور مستقیم تولید و تحویل خودرو به مشتری، خودروساز نیز پول حاصل از فروش محصول را به زنجیره تامین تزریق می کند و قطعه ساز نیز این نقدینگی را در رشد تولید به کار می گیرد و با تدوام این زنجیره قول مدیران صنعت خودرو مبنی بر افزایش تیراژ تولید بدون توقف در پارکینگ ها محقق می شود و وقتی تولید به حالت پایدار برسد قطعا برآیند آن ایجاد اشتغال پایدار در جامعه خواهد بود.  
عضو هیأت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور با تاکید بر آثار مثبت ایجاد اشتغال پایدار در جامعه عنوان کرد: با توجه به استراتژیک بودن صنعت خودرو هم اکنون بین 600 هزار تا یک میلیون نفر به صورت مستقیم در صنعت قطعه سازی و خودروسازی فعالیت می کنند و از طرفی بخش عمده ای از محصولات صنایع فولادی،پتروشیمی و ... در این مسیر هدایت می شود. با ایجاد اشتغال پایدار فقر که دلیل اصلی بسیاری از ناهنجاری ها در جامعه است به حداقل می رسد و به ندرت شاهد ناهنجاری های اجتماعی در سطح جامعه خواهیم بود.  
حقیقی در پایان خاطر نشان کرد: بدیهی است افزایش تولید و عرضه خودرو علاوه بر تنظیم بازار و کنترل قیمت ها تاثیر مثبت بر رشد اقتصادی و اشتغال پایدار در جامعه خواهد داشت.

نظر شما