شناسهٔ خبر: 58013464 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کاهش ٣٠٠ هزار تومانی قیمت سکه

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از ادامه روند کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا که از ابتدای هفته و به‌دنبال کاهش نرخ ارز آغاز شد، خبر داد و گفت: در بازار امروز (سه‌شنبه)، سکه نسبت‌به روز گذشته ٣٠٠ هزار تومان و هر گرم طلای ١٨ عیار حدود ٧٠ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، نادر بذرافشان درباره وضعیت فعلی بازار سکه و طلا اظهار کرد: از ابتدای هفته، در بازارهای داخلی، با توجه به نوسان کاهشی نرخ ارز، شاهد روند کاهشی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا نیز بوده‌ایم. این روند همچنان دنبال شده است، به گونه‌ای که قیمت‌ها در بازار امروز (سه‌شنبه) نسبت‌به روز گذشته هم کاهش داشت.

وی ادامه داد: کاهش قیمت‌ها در بازار داخلی سکه و طلا در حالی است که در بازارهای جهانی نیز نوسان قیمت اونس جهانی طلا وجود داشت، اما چندان چشمگیر نبوده و به حدود هشت دلار افزایش محدود شده است.

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تغییر قیمت‌ها نسبت‌به روز گذشته گفت: هر مثقال طلا ٣٣٢ هزار تومان و هر گرم طلای ١٨ عیار با ٧٧ هزار تومان کاهش نسبت‌به روز گذشته (دوشنبه) در بازار امروز دیده شد.

وی تاکید کرد: در بازار سکه نیز سکه تمام‌طرح جدید ٣٠٠ هزار تومان، سکه تمام‌طرح قدیم ٢٠٠ هزار تومان، نیم‌سکه، ربع‌سکه و سکه‌های گرمی نیز هریک ١٠٠ هزار تومان نسبت‌به دیروز ارزان‌تر بوده است. در حال حاضر، قیمت هر اونس طلا ١٨٣٢ دلار است و هر مثقال طلا ١٧ عیار هفت میلیون و ٨٣٠ هزار تومان و هر گرم طلای ١٨ عیار یک میلیون و ٨٠٨ هزار تومان امروز دادوستد شد.

بذرافشان افزود: در بازار امروز، سکه تمام‌طرح جدید ١٩ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان، سکه تمام‌طرح قدیم ١٨ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان، نیم‌سکه ١١ میلیون و ۶٠٠ هزار تومان، ربع‌سکه هشت میلیون و ٣٠٠ هزار تومان و سکه‌های یک‌گرمی چهار میلیون و ٧٠٠ هزار تومان قیمت داشته است. حباب سکه نسبت‌به روز گذشته تغییر چندانی نداشته، اما نسبت به ابتدای هفته بخشی از آن تخلیه شده و در حال حاضر، در محدوده یک میلیون و ۶۵٠ هزار تومان قرار دارد.

وی تصریح کرد: میزان تقاضا نیز از ابتدای هفته کمتر شده و بازار به ثبات نسبی خوبی رسیده است؛ از همین روی مردم می‌توانند مبادلات خود در بازار سکه و طلا را با اطمینان خاطر انجام دهند.

منبع: ایسنا

نظر شما