شناسهٔ خبر: 58001214 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

برنامه‌ریزی جدی دولت و مجلس در عرصه امنیت غذایی در قانون بودجه ۱۴۰۲

در نشست مشترک مجمع نمایندگان فارس با نماینده ولی‌فقیه استان و استاندار فارس به ضرورت برنامه‌ریزی جدی دولت و مجلس در عرصه امنیت غذایی در قانون بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه تاکید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه مطالبات جامعه باید با محوریت موضوعات هدفمند پیگیری بشود، گفت: مطالبه‌گری در جوامع روشنفکر و فرهیخته به سمت مسائل جزئی رفته است که مجموعه نخبگان استان بایستی با اطلاعات کافی و درست از محورهای بودجه و موضوعات توسعه‌ای نسبت به تهیه و تدوین برنامه اقدام جدی داشته باشند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام با اشاره به اینکه برخی از طرح و برنامه‌های کلیدی استان فارس جنبه ملی دارد، افزود: هم‌افزایی و پیشبرد منافع استان با برگزاری جلسات راهبردی در عرصه امنیت غذایی نیازمند تفکر منسجم و نقشه راه جامع است تا بتوانیم ظرفیت‌های موجود بخش کشاورزی و دامپروری فارس را در حوزه تولید فعال‌تر کنیم.

وی در رابطه با اهمیت وحدت‌رویه دولت و مجلس در تصویب قانون بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه با محوریت توسعه جنوب کشور، اظهار داشت: نمایندگان فارس بایستی محورهای توسعه‌ای مدنظر فارس را با یک نگاه جامع علمی و دقیق در متن قانون لحاظ کنند تا زمینه لازم برای پیشرفت نیز فراهم بشود.

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست در مجلس  نیز در بخشی از جلسه با تاکید بر اینکه بایستی جایگاه استان فارس در زمینه تولید بهینه محصولات کشاورزی و دامپروری افزایش پیدا کند، مطرح کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب بتوانیم حوزه‌های ماموریتی هر یک از دستگاه‌ها را عرصه امنیت غذایی عملیاتی کنیم‌.

وی با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه در بخش کشاورزی و دامپروری باید با نگاه به ظرفیت‌های تمامی استان‌ها در کشور باشد، افزود: برنامه هفتم بایستی متکی بر مسئله‌محوری و تمرکززدایی باشد تا امکان خلق فرصت‌های جدید در موضوعات اقتصادی فراهم بشود.

عسکری اقتصاد دانش‌بنیان با رویکرد مشارکتی را یک نگاه جدید به بخش کشاورزی و دامپروری معرفی کرد و در این زمینه گفت: دانش‌بنیان کردن حوزه‌های تخصصی علاوه بر بهینه‌سازی تولید محصولات و فرآورده‌های کشاورزی و دامپروری به میزان قابل توجهی در اجرایی کردن قوانین و برنامه‌های توسعه‌ای کشور نیز تأثیرگذار خواهد بود.

نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه حاکم در بخش کشاورزی و دامپروری استان باید در تکمیل زنجیره‌‌ ارزش تولید محصولات باشد، خاطرنشان کرد: ارتقاء زیرساخت‌ها و تامین اعتبارات لازم به منظور ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در فارس یکی از اولویت‌های اساسی توسعه پایدار محسوب می‌شود که علاوه بر ارزش افزوده محصولات به رونق اقتصادی و اشتغال‌آفرینی استان نیز کمک خواهد کرد.

نظر شما