شناسهٔ خبر: 57998974 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بانه ؛

۱۵ طرح صنعتی در شهرک صنعتی بانه در حال اجرا است

موج نیوز

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بانه گفت: ۱۵ طرح صنعتی جدید با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در شهرک صنعتی بانه در حال اجرا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبر گزاری موج کردستان، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بانه اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته انتظار می رود تا پایان سال و یا حداقل ظرف سال آینده این طرح ها به بهره برداری برسد.

وی افزود: شهرستان بانه به دلیل مرزی بودن ظرفیت بالایی در حوزه اقتصادی دارد و از دیرباز تجارت خارجی از اولویت مردمان این دیار بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بانه در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: سال ۹۶ و بعد از اجرای طرح ساماندهی معابر مرزی و سیاست های دولت سرمایه گذاران شهر بانه به سمت تولید و اشتغالزایی پایدار روی آوردند و واحدهای صنعتی فعال شدند.

حسینی یادآور شد: خوشبختانه با توجه مسئولان مربوطه و پیگیری های لازم در کمتر از یک دهه واحدهای صنعتی این شهرستان به ۵۲ واحد با ظرفیت اسمی اشتغالزایی یک هزار و ۳۰۰ نفر و اشتغال زایی واقعی بیش از آن رسید.

وی ادامه داد: با توجه به تصویب منطقه آزاد بانه و مریوان و بهره برداری از منطقه ویژه اقتصادی بانه، سرمایه گذاران رغبت خوبی هم در حوزه تجارت بین المللی، مونتاژ و تولید محصولات مختلف در این شهرستان پیدا کرده و شروع به سرمایه گذاری کرده اند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بانه در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: بانه امروز در تولید لوازم خانگی کوچک، صنایع روشنایی مانند چراغ های ال ای دی و روشنایی تقریبا به قطبی در منطقه غرب کشور تبدیل شده و در تولید این دست محصولات در کشور حرف برای گفتن دارد.

 

 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما