شناسهٔ خبر: 54956245 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

جعفر فرشچی:

اولویت‌های مهم برای استقرار دانش بنیان‌ها رفع مشکلات است

موج نیوز

جانشین معاون شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: مساحت کل این شهرک ۱۴۴۸ هکتار، مساحت عملیاتی آن ۲۰۰ هکتار و برای مساحت صنعتی آن ۱۲۰ هکتار پیش بینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جعفر فرشچی جانشین معاون شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی اطلاع داد: رفع متصرفین و مشکلات زیرساختی شهرک صنعتی مشهد جهت اشتغال آفرینی و استقرار دانش بنیان‌ها از اولویت‌های مهم است.

فرشچی در ادامه این خبر افزود: مساحت کل این شهرک ۱۴۴۸ هکتار، مساحت عملیاتی آن ۲۰۰ هکتار و برای مساحت صنعتی آن ۱۲۰ هکتار پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: این شهرک در نخستین مرحله از بهره برداری به حداقل ۱.۳ میلیون مترمکعب آب کیفی از محل تصفیه خانه آب شماره ۳ سد دوستی تا محل شهرک برای اجرای خط انتقال به طول ۱۵ کیلومتر نیازمند است.

جانشین معاون شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفتادامه داد: و نیز ۲.۷ میلیون مترمکعب آب باقی مانده نیز باید از محل آب‌های زیرزمینی منطقه در قالب چاه به شرکت شهرک‌های صنعتی استان اختصاص یابد.

فرشچی اظهار کرد: فراهم آوردن امکانات زیربنایی و رفع موانع و مشکلات زیرساختی با رویکرد حمایت ویژه از فضای کسب و کار واحد‌های تولیدی دانش‌بنیان و اشتغال آفرین از اولویت‌های اصلی و رسالت مهم شرکت شهرک‌های صنعتی استان میباشد.

وی اضافه کرد: گمرک مطهری و خط ریلی را از مزایای ویژه شهرک صنعتی شماره ۵ مشهد است و این شهرک تا سه هزار هکتار قابلیت توسعه دارد و وجود ۱۵۵ معارض شناسایی شده در اراضی این شهرک، مانع انجام عملیات آماده سازی آن شده بود که رفع این موضوع در حال پیگیری و حل شدن است.

جانشین معاون شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی یادآور شد: در مجموع با تأمین اعتبار از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های آب و برق و همچنین کمک‌های اعتباری خراسان رضوی و با همیاری دستگاه‌های خدمات رسان وتسریع در رفع متصرفین موجود فاز جدید شروع خواهد شد.

فرشچی افزود: البته با تکمیل زیرساخت‌های اراضی فاز اول این مجموعه، وسیع‌ترین شهرک صنعتی استان خراسان رضوی به زودی واگذاری اراضی مرحله نخست از بهره برداری شهرک صنعتی شماره ۵ به متقاضیان و سرمایه گذاران صنعتی آغاز می‌شود.

نظر شما