شناسهٔ خبر: 57998580 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

آنچه در جلسه علنی صبح و عصر مجلس گذشت|

احمدرضا دستغیب رئیس دیوان محاسبات شد/ کارت زرد نمایندگان به وزیر ورزش/ تعیین میزان تعهد پزشکان برای حضور در مناطق محروم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سید احمدرضا دستغیب را به عنوان رییس دیوان محاسبات انتخاب کردند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه) به ریاست محمد باقر  قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت ۸ و ۱۰ دقیقه و با حضور  206 نفر از نمایندگان در نوبت صبح برگزار شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

سوال مجتبی یوسفی نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون و تعداد دیگری از نمایندگان از وزیر محترم ورزش و جوانان 

گزارش نهایی کمیسیون اقتصادی در مورد تحقیق و تفحص از منطقه آزاد قشم 

گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق وتفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی کارکنان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح اصلاح تبصره (۴) بند (۳) ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش

بررسی طرح نحوه مواجهه با قانع کننده نبودن پاسخ وزیر 

انتخاب رئیس دیوان محاسبات  کشور

بررسی تقاضای دو فوریت درباره لایحه اصلاح تبصره ۸ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز.

احمدرضا دستغیب رئیس دیوان محاسبات کشور شد

نمایندگان در ادامه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان انتخاب رئیس جدید دیوان محاسبات کل کشور، سید احمدرضا دستغیب را با ۱۴۱ رأی موافق از مجموع ۲۵۳ نماینده حاضر در صحن انتخاب کردند.

براساس این گزارش، کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، سید احمدرضا دستغیب و پژمان پشمچی زاده را به عنوان کاندیدای تصدی ریاست دیوان محاسبات انتخاب و معرفی کرده بود که در این میان دستغیب توانست رأی اعتماد نمایندگان را برای نشستن بر کرسی ریاست دیوان محاسبات کسب کند.

شکست نقشه دشمن برای فروپاشی تیم ملی فوتبال در تورنمنت جام جهانی قطر

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در ادامه نشست علنی امروز در پاسخ به سوال مجتبی یوسفی از خود درخصوص علت سومدیریت در برنامه ورزش حرفه ای و بطور خاص فوتبال به بیان گزارشی از اتفاقات و  رویدادهای جام جهانی فوتبال قطر گفت: اوج فتنه و آشوب دشمنان قسم خورده انقلاب که تمام تلاش خود را در جنگ نرم و نیمه سخت به کار گرفتند تا از جامعه باشرف و غیور ورزش و ورزشکاران به نفع جبهه باطل سوءاستفاده نمایند تا در این نبرد ترکیبی و شناختی به خیال واهی خود پیروز میدان گردند.

وی ادامه داد: نقطه عطف و تلاقی تقلای نظام استکبار بر جام جهانی متمرکز شد و پیاده نظام خود را از منافقان و سلطنت طلبان و تجزیه طلبان به کشور قطر فراخوانده و برای شکست نظام اسلامی در مستطیل سبز در سکوهای هواداری و حتی خارج از ورزشگاه طراحی پیچیده ای را برنامه ریزی کرده بودند که به دلیل محدودیت وقت به گوشه ای از آنها اشاره می کنم که با تلاش نیروهای گمنام و بی نشان فرزندان غیور این سرزمین ناکام ماند.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: طراحی پیچیده روباه پیر برای پناهنده شدن ورزشکاران تا نقشه خروج بازیکنان از زمین بازی در حین انجام مسابقه و تلاش همه جانبه برای فروپاشی تیم ملی از درون تا توطئه های هدفمند برای جنجال آفرینی در سکوها با هدف متوقف کردن بازی و از اعزام صدها نفر از منافقان با هواپیمای اختصاصی به قطر تا ساخت شعارها و نمادهای ساختارشکنانه و فراگیر برای انزوای جمهوری اسلامی ایران. با وجود اینکه تمام سلطه گران از شیطان بزرگ و روباه پیر و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی با طراحی موزاییکی  چند لایه ای در پی فتنه ای جهانی بودند، با اخلاص و ایمان توأم با تدبیر و مدیریت همکاران در مجلس شورای اسلامی در وزارتخانه های خارجه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و وزارت ورزش و جوانان و اگر چه در زمینه فنی نتیجه دلخواه حاصل نشد، اما در میدان جوانمردی و روحیه پهلوانی و نمایانگر هویت ایرانی اسلامی در جهان بار دیگر هیمنه دشمنان به خاک ذلت کشیده شد و نظام اسلامی با پیروزی و سرافرازی این مرحله را سپری کرد.

سجادی همچنین از هیات رئیسه مجلس درخواست کرد برای ارائه توضیحات تکمیلی و مفصل درخصوص اتفاقات جام جهانی قطر نشستی غیرعلنی تشکیل دهد.

وزیر ورزش کارت زرد گرفت

همچنین نمایندگان در نشست علنی امروز در جریان بررسی سوال مجتبی یوسفی از وزیر ورزش و جوانان درخصوص علت سومدیریت در برنامه ورزش حرفه ای و بطور خاص فوتبال و هزینه های نامتعارف و عدم برخورد به سوءاستفاده کنندگان از بیت المال در قراردادهای مربیان خارجی تیم ملی و باشگاههای پرطرفدار استقلال و پرسپولیس و بستن قراردادهای نجومی با برخی بازیکنان و مربی های خارجی و عدم پیگیری به موقع حقوقی و محکومیت مکرر و پرداخت جریمه ها از بیت المال و دیپلماسی ضعیف وزرشی و حذف دو تیم پرطرفدار فوتبال و برخی تیم های ورزشی، با ۸۱ رأی موافق، ۱۳۶ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۱ نماینده حاضر در صحن از توضیحات وزیر قانع نشدند و به وی کارت زرد دادند.

احمد راستینه هفشجانی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در تشریح سوال مذکور از وزیر ورزش و جوانان گفت: ‌در اجرای ماده (۲۰۷) آیین‌نامه داخلی مجلس، سؤال فوق‌ در جلسه رسمی روز دوشنبه  مورخ  10/5/1401 ‌کمیسیون با حضور نمایندگان محترم عضو کمیسیون، نماینده محترم سؤال‌کننده و وزیر محترم مطرح‌ و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سؤال کننده از پاسخ های ارائه شده  وزیر، کمیسیون قلمرو سؤال را ملی تشخیص داده و مستند به بند (۳) ماده (۲۰۷) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سؤال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال می‌گردد.

در متن گزارش کمیسیون فرهنگی درباره سوال مذکور آمده است: وزیر وزرش مسول سیاستگذاری های کلان و برنامه به جهت حفظ و رشد سرمایه‌های ورزشی در ورزش همگانی و حرفه ای است و سوءمدیرت آن باعث از بین رفتن سرمایه‌های مادی و معنوی جوانان و پیشکسوتان وزرش خواهد شد.

ترخیص و صدور گواهی پایان تعهد پزشکان منوط به تعیین جایگزین از جانب وزارت بهداشت خواهد بود

نمایندگان در ادامه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دورههای تحصیلات تکمیلی و تخصصی با اصلاح ماده ۱ این طرح با ۱۴۵ رأی موافق، ۱۸ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

پایان جلسه علنی نوبت صبح ۱۳ دی ماه مجلس

 براساس تصمیم مجلس که روز یکشنبه گرفته شد، ادامه جلسه امروز در نوبت عصر رأس ساعت ۱۴ با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.

آغاز نوبت عصر جلسه علنی

جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست عبدالرضا مصری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور بیش از دو سوم نمایندگان برگزار شد.

مسدود کردن بخشی از تسهیلات پرداختی توسط بانک ها تا زمان تسویه غیرقانونی است

رحمت الله نوروزی در نشست علنی نوبت عصر امروز در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: چرا اعتبارات تبصره ۱۸ درباره اشتغالزایی تخصیص نیافته است؟ اشتغال و مشاغل خرد باید در اولویت باشند، مجلس در بودجه برای تنظیم تبصرها های ۱۶ و ۱۸ زحمت بسیار کشیده است.

وی اضافه کرد: مردم در شرایط سخت کنونی باید چه کنند؟ تسهیلات بانکی را باز کنید و اجازه دهید اشتغال ایجاد شود. از سوی دیگر بخشی از تسهیلات پرداختی تا پایان تسویه تهسیلات در بانک ها مسدود می شود که این اقدام قانونی نیست و توجه ویژه بانک مرکزی را می طلبد، هر چند وزیر  امور اقتصادی اقداماتی را در این زمینه آغاز کرده، اما ما توقع داریم این اقدامات تداوم یابد.

میزان تعهد پزشکان برای حضور در مناطق محروم مشخص شد

نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی که پیش از این از صحن علنی برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع شده بود، با ماده (۱) آن با ۱۳۱ رأی موافق، ۳۱ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

اعلام وصول سوال نمایندگان از وزیر ورزش و جوانان درخصوص شفاف سازی قراردادهای فوتبالی

محمد رشیدی عضو هیأت رئیسه مجلس سوال ملی نمایندگان از ۳ عضو کابینه دولت سیزدهم را اعلام وصول کرد.

نشست بعدی چهارشنبه، ۱۴ دی ماه رأس ساعت ۷:۴۵ با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما