شناسهٔ خبر: 57997417 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

دیگه چه خبر؟

صاحب‌خبر -
دستگیری اعضای شبکه‌ تأمین مالی منافقین

 خبر اول اینکه، وزارت اطلاعات از شناسایی بزرگترین شبکه‌ تأمین مالی و تجهیزاتِ تیم‌های عملیاتی گروهک تروریستی منافقین، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) و دستگیری عناصر اصلی این شبکه خبر داد. وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای در این باره اعلام کرد: بزرگترین شبکه‌ تأمین مالی و تجهیزاتِ تیم‌های عملیاتی گروهک تروریستی منافقین، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و 6 نفر از عناصر اصلی شبکه در سلسله عملیاتی همزمان و در چند استان کشور بازداشت، 10 نفر احضار شدند  و تعدادی دیگر از مرتبطین شبکه تحت تعقیب می‌باشند. این شبکه‌ گسترده، وظیفه‌ انتقال پول از خارج با شیوه‌های پیچیده‌ پولشویی و تأمین تجهیزات مختلف برای تیم‌های عملیاتی- تروریستی منافقین را عهده‌دار بود. سرکرده‌ شبکه‌ مزبور به‌نام «علی محمد دولتی فرزند غلامحسین» از عناصر مهم منافقین است و دارای دفاتر و مؤسساتی در کشورهای امارات و هلند می‌باشد. نامبرده در تعامل مثلث آلبانی، امارات و هلند، خطوط عملیاتی و پوشش لازم برای تأمین مالی و لجستیک تروریست‌ها را فراهم می‌کرد. در ادامه این اطلاعیه آمده است: در داخل کشور نیز دفاتر، مؤسسات و مرتبطین متعددی توسط وابستگان گروهک منافقین، روند تحویل پول و امکانات از سرپل‌های مستقر در خارج و انجام فرایندهای چندلایه‌ پولشویی با هدف امحای ردها و آثار منافقین را اجرا کرده و نهایتاً پول، اسلحه، مواد منفجره و ابزارهای فنی و مخابراتی را به تیم‌های تروریستی تحویل داده و حتی به استخدام اراذل و اوباش برای صحنه‌های اغتشاشات اخیر می‌پرداختند. 
از جمله عناصر دستگیر شده، پدر یکی از اعضای عملیاتی تیم‌های تروریستی است که نزدیک به 3 سال پیش بازداشت شد و به‌دلیل انتسابش به یک دانشگاه صنعتی مهم کشور، موجب تهاجم وسیع رسانه‌های معاند علیه دستگاه‌های امنیتی و قضایی کشور شد. شایان ذکر است که این فرد نیز سابقه‌ وابستگی قدیمی به گروهک منافقین و محکومیت زندان به همین جرم را دارا می‌باشد. در پایان این اطلاعیه آمده است: تحقیقات پیرامون شبکه‌ پیش‌گفته و مرتبطین آنها ادامه داشته و عناصرِ مقیم خارج از کشور نیز از طریق پلیس بین‌الملل (اینترپل) و به جرم «تأمین مالی تروریسم» و «پولشویی سازمان‌یافته» تحت پیگرد قرار خواهند گرفت. همچنین به کشورهای میزبان منافقین از جمله آلبانی، هلند و امارات یادآور می‌گردد که به ‌دلیل ماهیت بحران‌زیست و جنایت پیشه‌ این گروهک، حضور آنها در هر کشوری جز دامن‌ زدن به اقدامات غیرقانونی و تروریستی در آن کشورها، ثمری نداشته و نخواهد داشت.

تأیید حکم اعدام عامل حمله مسلحانه 
به نگهبان فرمانداری پاکدشت

 خبر دیگر اینکه، خبرگزاری میزان، در گزارشی اعلام کرد که خبر منتشر شده مبنی بر نقض حکم دادگاه «محمد بروغنی» از متهمان اغتشاشات اخیر در دیوان عالی کشور صحت ندارد و حکم این متهم در دیوان عالی کشور تأیید شده و تصمیم قضایی جدیدی نیز در این پرونده اخذ نشده است. محمد بروغنی مشهور به «محمد آلفا» از جمله اشرار جوان و لیدرهای حمله‌ به فرمانداری پاکدشت در شب به آتش کشیدن آن بود که با استفاده از سلاح سرد قمه مأمور نگهبانی فرمانداری را به شدت مضروب کرده بود. وی از جمله اولین متهمان دادگاه‌های حوادث اخیر بود که به اتهام محاربه، به اعدام محکوم شد. 

ایران، رتبه هجدهم قوی‌ترین کشورهای جهان

 شنیدیم که، نشریه «یو اس نیوز اَند ورلد ریپورت» شاخص قدرت کشورهای جهان را به لحاظ قدرت سیاسی، نفوذ اقتصادی، صادرات، ائتلاف‌های بین‌المللی و قدرت نظامی در سال 2022 بررسی کرد. این نشریه ایران را به عنوان هجدهمین قدرت جهان معرفی کرد و دراین باره نوشت: ایران یکی از بزرگترین اقتصادهای خاورمیانه بر اساس میزان تولید ناخالص داخلی و سرانه محسوب می‌شود و به دلیل موقعیت استراتژیکش در خاورمیانه و فراوانی نفت و گاز و سایر منابع طبیعی جزو کشورهایی بوده که مورد توجه قدرت‌های جهانی واقع شده است.  

گزارش شبکه روسی درخصوص هراس اسرائیل از سلاح جدید ایران

 با خبر شدیم که، برگزاری رزمایش «ذوالفقار ۱۴۰۱» ارتش جمهوری اسلامی ایران، اثرگذار بوده و گزارش‌های رسانه‌ای در فلسطین اشغالی، نشان از اثر بازدارندگی این رزمایش دارد. به گزارش فارس؛ شبکه روسی «روسیا الیوم» دیروز دوشنبه با تیتر «هراس در اسرائیل از سلاح جدید ایران» گزارش کرد، «چندین سایت و روزنامه اسرائیلی  درباره تهدیدات احتمالی ایران علیه تل‌آویو، منطقه خلیج فارس و مصر بویژه پس از اعلام پایان قریب‌الوقوع ساخت دو ناو هواپیمابر ایرانی هشدار داده‌اند.» روسیا الیوم افزود: «رسانه‌های ایرانی ویدیویی پخش کردند که رزمایش نظامی نیروی دریایی ارتش ایران در حال شبیه‌سازی یک حمله به ماکتی از بندر ایلات اسرائیل [فلسطین اشغالی] است. سایت اسرائیلی ایلات نیوز هم اعلام کرد که ایران با مانور نظامی هفته گذشته [شنبه] در دریای سرخ و شبیه‌سازی بمباران هوایی بندر ایلات با پهپاد و موشک، ایلات را به وضوح و ملموس تهدید می‌کند.» این شبکه روسی در وبسایت خود همچنین نوشت: «در همین ارتباط، پایگاه خبری دبکا اسرائیل در گزارشی نوشت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخت دو ناو هواپیمابر حامل پهپادهای انتحاری را بزودی به پایان خواهد رساند. طبق این گزارش، دبکا نوشته که «تصاویر ماهواره‌ای غرب نشان می‌دهد که ساخت این دو ناو هواپیمابر در ماه مه ۲۰۲۲ آغاز شده است... ماه گذشته ایران نصب باند فرود را روی ناوهای هواپیمابر آغاز کرده که نشان‌دهنده سرعت انجام کار است.»  

واکنش مهاجرانی به «اپوزیسیونِ محشرِ مضحک»

 دست آخر اینکه،  چندی قبل رضا پهلوی فرزند شاه مخلوع ایران، علی کریمی، مسیح علی‌نژاد، نازنین بنیادی و حامد اسماعیلیون در توئیتر متن مشترکی را به‌مناسبت سال نو میلادی منتشر کردند. رسانه‌های ضدانقلاب نیز تلاش کردند تا این مسأله را به‌عنوان فصل جدیدی از براندازی معرفی نمایند. این ائتلاف در حالی اعلام شده بود که در ابتدای شروع اغتشاشات 22 نفر از اپوزیسیون تلاش کردند در بیانیه‌ای خود را به‌عنوان رهبر اعتراضات معرفی کنند اما تنها با گذشت سه ماه اکنون از آن جمع کمتر کسی در ائتلاف ادعایی آن 22 نفر باقی مانده است. عطاءالله مهاجرانی فعال سیاسی خارج کشور و وزیر فرهنگ دولت اصلاحات، در واکنش به همین موضوع نوشت: «در 5 مهر ماه، 22 نفر از جمله حسن آقا شریعتمدارى- که قدرى هم ابرو نازک کرد که چقدر این همراهى آسان نبود- با شازده و چند تا خواننده و دیگران، اطلاعیه شماره یک دادند و از 6 مهر دعوت به اعتصاب و تظاهرات پیاده و سواره در خیابان و بر بام کردند. اتفاقى نیفتاد و 22 نفر رفتند به کما! از آن 22 نفر، دو نفرشان با 4 تاى دیگر توئیتى با متن مشترک و نه امضاى مشترک، صادر کردند که سال 2023 انقلاب پیروز مى‌شود. اگر این اپوزیسیون محشر مضحک نبود، تحمل سرماى زمستان گرانقیمت سخت مى‌شد. لابد طرفداران این 6 تا به طرفداراى اون 20 تایى که نیستند، میگن: با اینا زمسّونو سر مى‌کنیم!»

برچسب‌ها:

نظر شما