شناسهٔ خبر: 57984014 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

گزارشی از مراسم بزرگداشت شهیدان ابومهدی المهندس و شهید سلیمانی در لبنان+عکس

حزب الله لبنان مراسمی را به مناسبت سالروز شهیدان ابومهدی المهندس و شهید سلیمانی برگزار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد، مراسم بزرگداشت شهادت سرلشکر قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در سالن شیخ عبدالامیر قبلان واقع در «حاره صیدا » با حضور مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان به همراه شخصیت های سیاسی حزبی و جریان های مقاومت لبنان و فلسطین، علمای دین و خانواده های شهدا، «مارون کیوان» نماینده اسقف مارون العمار، «مصباح الزین» نماینده «اسامه سعد» سیاستمدار لبنانی، «علی ضاهر» نماینده «عبدالرحمن البیذری» نماینده پارلمان لبنان و «شیخ مازن باکری» نماینده کنفرانس بین المللی مدرسه حاج قاسم سلیمانی ، روسای شهرداری ها، شهرداران، اجتماعی، شخصیت های صنفی و مدنی و جمعی از مردم برگزار شد.

 

 

شیخ نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب الله تاکید کرد: محور مقاومت که توسط حاج قاسم سلیمانی پایه گذاری و حمایت شد، امروز به ارتشی متشکل از میلیون ها رزمنده آموزش دیده، مجهز و آماده تبدیل شده است تا بزرگترین پیروزی را علیه دشمن صهیونیستی رقم بزند.

 

امانی، سفیر ایران در لبنان گفت: امروز ما قوی هستیم و هیچ یک از دشمنان نمی توانند از خون شهدا بهره ببرند، بلکه خون آنها ما را به مقاومت بیشتر، دفاع بیشتر و حمله بیشتر در برابر دشمنان می کشاند.

 

 

شیخ قاضی حنینه، رئیس شورای امنای مجمع علمای مسلمان لبنان نیز در این باره گفت: « هرکس فکر می کرد شهید قاسم سلیمانی کشته شده است، ناامید شد و از دست رفت، زیرا اندیشه، فرهنگ، آگاهی و دیدگاه شهید سلیمانی هنوز زنده است.

 

هیثم ابوالغزلان، مسئول روابط جنبش جهاد اسلامی در لبنان نیز تمام چالش های صحنه فلسطین مسلتزم حفظ وحدت میدانی در همه سطوح و پرهیز از هرگونه اختلاف سیاسی در داخل فلسطین است.

 

این مراسم با تجدید میثاق با شهدا به پایان رسید و این مراسم ها به منظور گرامیداشت شهادت شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندس در روستاها و شهرهای مختلف جبل عامل دوم ادامه خواهد داشت.

 

پایان پیام/43

نظر شما