شناسهٔ خبر: 57969265 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

چه کسانی از یادآوری حماسه ۹ دی ناراحت می‌شوند؟

برنامه جهان آرا در پخش شنبه شب خود به موضوع چگونگی شکل‌گیری حماسه ۹ دی و ماندگاری این واقعه در تاریخ انقلاب اسلامی پرداخته است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی شبکه افق سیما، حجت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده اسبق مردم تهران در مجلس و مدیر مسئول هفته نامه 9 دی در برنامه جهان آرا گفت: خرداد 88 ترک موتور نشستم و بین جمعیت بودم؛ حدود 400 هزار نفر مردمی که فکر می‌کردند تقلب شده حضور داشتند. از آن موقع تا عاشورا از این جمعیت کم شد تا اینکه هزار نفر هم در خیابان نبودند و از همین تعداد هم گروهی بهایی بودند و عده‌ای اصلا در انتخابات شرکت نکرده بودند.

وی افزود: رهبری به این دلیل 9 دی را یوم الله نامیدند که درباره‌اش حرف زده شود تا فراموش نشود؛ زیرا روزی بود که قدرت خدا نشان داده شد آن هم بعد از هشت ماهی که فتنه‌گران، کشور را تا لبه پرتگاه برده بودند. در دوره‌ای، کسانی بر سر کار بودند که حتی وقتی از 9 دی حرف می‌زدیم ناراحت و عصبانی می‌شدند! مگر می‌شود در مورد این روز صحبت کرد، ولی از برخی کسانی که در حوادث آن هشت ماه نقش داشتند حرفی نزنیم؟

این نماینده سابق مجلس با اشاره به نقش مرحوم هاشمی رفسنجانی در فتنه 88 تاکید کرد: مرحوم هاشمی در نامه‌ی سرگشاده خود به رهبری نوشته بود اگر آنچه ما می‌خواهیم نشود، خشم احزاب و برخی از مردم را می‌بینم؛ همسرش هم بعدا گفت اگر فلانی رأی نیاورد یعنی تقلب شده است! این‌ها باید گفته شود، اگر نگوییم که تحریف تاریخ است.

وی ادامه داد: مهدی هاشمی به خاطر بخشی از کارهایش در حبس است، ولی هنوز به خاطر بسیاری از کار‌هایی که کرده، محاکمه نشده است!

رسایی خاطرنشان کرد: در سال 88، طیفی از مردم ادعای تقلب را باور کردند و جمعیتشان هم نسبتا زیاد بود، چون بر خلاف گذشته، از درون نظام بحث تقلب مطرح شد، کسانی که خود را نخست وزیر امام می‌نامیدند. آقای خاتمی خودش قبول نداشت و در جلسات خصوصی هم گفته بود، ولی بحث تقلب را مطرح می‌کرد.

وی ادامه داد: در سال 88 بیش از 85 درصد مردم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند، بمب اتم جمهوری اسلامی همین مردمی بودن است که دشمنان را ترسانده بود به همین دلیل فشار آوردند تا مردم را از هم جدا کنند. سخت‌ترین تحریم‌ها یک سال بعد از فتنه 88 اعمال شد.

مدیر مسئول هفته نامه 9 دی در ادامه داد: بعد از دولتی که کار نمی‌کرد، غرب‌گرا بود و در مشکلات، رئیس جمهور را باید در قشم و کیش پیدا می‌کردیم، دولتی بر سر کار آمده که بدون برجام، افزایش فروش نفت را محقق کرده و دستش به سوی غرب دراز نیست، پس غرب در پی تضعیف ایران برآمده و اغتشاشات اخیر بر همین مبنا پی‌ریزی شد.

وی در ادامه گفت: فتنه 88 دارای سردمداران داخلی بود، ولی اغتشاشات اخیر هیچ سردمداری ندارد. در آن سال بخشی از مردم واقعا شبهه داشتند، ولی این روزها، مردم را نمی‌بینیم و جمع کسانی که در سراسر کشور در تجمعات شرکت کردند حدود 300 هزار نفر بود آن هم بعد از یک میلیون بار تکرار فراخوان‌ها. جریان اخیر تولید نفرت می‌کرد و مردمی نبود، به خاطر اینکه حجاب اجباری را بردارند، 20 نوع اجبار بر مردم تحمیل کردند. کسی که دنبال انقلاب باشد، تولید نفرت نمی‌کند و به مردم توهین و حمله نخواهد کرد.

رسایی در پایان گفت: مدافعان عقیده کار مدافعان امنیت و سلامت را می‌کنند، منتهی در حوزه اندیشه و عقیده. مرحوم آیت‌الله مصباح از این دست افراد بود که حتی در آخرین روز‌ها زندگی دوست داشتند شبهات دینی و فکری مردم را جمع‌آوری کرده و پاسخ دهند.

نظر شما