شناسهٔ خبر: 57967401 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آسمان مازندران تا روز چهارشنبه صاف و با افزایش دما همراه است

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که آسمان این استان از امروز تا روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما همراه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش‌بینی هواشناسی، شرایط جوی مازندران از امروز تا روز چهارشنبه پایدار و آسمان استان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و از عصر روز یکشنبه تا شب با افزایش موقتی ابر، احتمال بارش پراکنده باران در غرب دور از انتظار نیست.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، آسمان مازندران از روز دوشنبه تا چهارشنبه صاف تا قسمتی ابری و با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود و از روز پنجشنبه ابتدا بارندگی از مناطق غربی استان آغاز خواهد شد و از شامگاه پنجشنبه با شکل گیری جریانات مرطوب شمالی شاهد بارندگی در سطح استان خواهیم بود که بارندگی ها در ارتفاعات و محورهای کوهستانی به شکل برف خواهد بود.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که دمای هوا در شهرهای ساحلی و جلگه ای به طور میانگین از ۱۴ تا ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری با ۲ تا سه درجه افزایش در روز چهارشنبه بین ۱۵ تا ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود و این افزایش دما در مناطق مرکزی و شرقی محسوس تر است.

طبق این جدول، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری با سه درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۱۹ و در مناطق غربی نیز از ۱۴ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری با یک تا دو درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۱۵ تا ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

مناطق ییلاقی و کوهستانی مازندران نیز همانند شهرهای ساحلی و جلگه ای در طی این مدت شاهد افزایش نسبی دما خواهند بود بگونه ای که میانگین دمای هوا در این مناطق از امروز تا روز چهارشنبه با ۲ تا پنج درجه افزایش، بین ۶ تا ۹ درجه سانتی گراد بالای صفر متغییر خواهد بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی از شامگاه پنجشنبه با شکل گیری جریانات مرطوب شمال علاوه بر بارش باران شاهد کاهش چند درجه ای دمای هوا خواهیم بود بگونه ای که میانیگن دمای هوا از ۱۴ تا ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز چهارشنبه با یک تا پنج درجه کاهش در روز پنجشنبه بین ۱۳ تا ۱۴ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی صاف تا نیمه ابری و از روز دوشنبه تا چهارشنبه را نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی و تدریجی دما، در مناطق ساحلی و جلگه ای با احتمال مه صبحگاهی و از شامگاه چهارشنبه در ارتفاعات غربی با افزایش ابر بتدریج با بارش پراکنده باران و برف پیش بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز پنج‌شنبه در مناطق ساحلی و جلگه ای ابری همراه با بارش پراکنده باران، کاهش نسبی دما و وزش باد و در مناطق کوهپایه ای نیز ابری گاهی با بارندگی، کاهش نسبی دما و وزش باد و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی نیز ابری و مه آلود گاهی با بارش برف، کاهش دما و وزش باد پیش بینی شده است.
هواشناسی شرایط جوی مازندران در روز جمعه در مناطق ساحلی و جلگه ای را صاف تا نیمه ابری گاهی با او در ارتفاعات نیمه ابری گاهی ابری با بارش پراکنده باران و برف و وزش باد و در روز شنبه را نیز
صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر پیش بینی کرده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های سینوپتیک و باران سنجی مازندران نشان می دهد که از اول تا ۱۱ دیماه امسال بیشترین میزان بارندگی با ۶۰ میلی متر در جوربند نور به ثبت رسیده است و پس از آن در شیاده بندپی بابل ۵۷، فرودگاه نوشهر ۴۳، کلوده محمودآباد ۴۰، ایزدشهر ۳۹، هلومسر آمل ۳۴ و خشکه داران و سفیدآب تنکابن نیز هر کدام ۳۰ میلی متر بارندگی ثبت شد و بلده و پنجاب آمل با یک. شورآب سوادکوه، رینه لاریجان آمل، زیرآب، کیاسر، سیاه بیشه و بیشه بنه هزار جریب هر کدام با ۲ میلی متر شاهد کمترین میزان بارش باران در طی این مدت بودند.

داده های آماری از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که ساری با ثبت دمای ۱۵.۸ و سیاه بیشه و بلده با پنج درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وضعیت دریای خزر نیز برای امروز و فردا با موج کوتاه پیش بینی شده است.

نظر شما