شناسهٔ خبر: 57962445 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

وبلاگ مشرق

محسن هاشمی: توافق برجام با حمایت حاج‌قاسم صورت گرفت!/ افشای سند حال بد مردم ایران در جزیره کیش

آنچه که جامعه منتظر است از امثال جهانگیری بشنود؛ "عذرخواهی و تبیین و اصلاح احتمالی" است نه کلیات ابوالبقا پیرامون راهکارهای حل مشکل کشور!

صاحب‌خبر -

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

محسن هاشمی: توافق برجام با حمایت حاج‌قاسم صورت گرفت!

محسن هاشمی: توافق برجام با حمایت حاج‌قاسم صورت گرفت!/ افشای سند حال بد مردم ایران در جزیره کیش

محسن هاشمی بهرمانی، اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایسنا پیرامون شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرده است:

"آیت الله هاشمی رفسنجانی که از سال ۶۲ فرماندهی جنگ را برعهده گرفتند در عملیاتهای مختلف با حاج قاسم که فرماندهی تیپ ثارالله که بعدها به لشگر ثارالله کرمان تبدیل شد، آشنا شدند و ایشان را فرماندهی فداکار وصادق یافتند و بعد از جنگ نیز در دوره سازندگی به دلیل مشارکت در فعالیت‌های سازندگی استان کرمان و هم استانی بودن، ارتباط ایشان با رییس جمهور ادامه پیدا کرد و عمیق‌تر شد به نحوی که در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، موارد مکرری از گزارش‌ها وجلسات با حاج قاسم که پس از دوره سازندگی نیز در قالب فرماندهی نیروی قدس با ریاست مجمع تشخیص مصلحت حفظ شد و عمیق‌تر گردید و تا پایان عمر ایشان ادامه یافت و با توجه به اینکه هر دو این شخصیت‌ها، چهره‌هایی میانه رو بودند و با افراط وتفریط مخالف بودند، همکاری این دو در بسیاری از مقاطع حساس نظیر مقاومت عقلانی در برابر رژیم صهیونیستی و توافق برجام که با حمایت حاج قاسم صورت گرفت، ادامه یافت و حتی بخاطر این حمایت حاج قاسم توسط افراطیون تخریب شد."

او در اظهارات خود همچنین اینطور مدعی می‌شود که سرمایه و اعتبار حاج قاسم نیز مانند سایر سرمایه‌های جامعه نظیر اسلام و اهل بیت و غرور ملی آسیب دیده است زیرا پس از تشییع میلیونی پیکرش، عده‌ای تلاش کرده‌اند که آن تشییع را به اسم خود و تایید عملکرد خود مصادره کنند![1]

*البته از پرورش یافته‌ی مکتب "دنیای فردا دنیای گفتمان‌هاست نه موشک‌ها" انتظاری جز همین نبود که حتی شهید مظلوم مردم ایران یعنی شهید سلیمانی را هم مصادره به مطلوب خود و جریان سیاسی متبوعش کند!

حاج قاسم شهید نه تنها در دوران حیات خود حتی یک بار هم از برجامِ روحانی حمایت نکرد بلکه درباره توطئه برجام و پشت پرده‌های شوم آن نیز رسما سخنرانی کرد.[2]

همچنین ماجرای صحبت‌های محرمانه ظریف پیرامون رجحان میدان بر دیپلماسی هم اشاره غیر قابل انکاری دارد به اختلاف دیدگاه‌های حاج‌قاسم با دولت اعتدال.

فلذا اظهارات هاشمی مصداق اتمّ تقلا برای عوض کردن جای شهید و جلّاد است.

کنایه هاشمی در بحث آسیب دیدن اعتبار حاج قاسم به این دلیل که نظام اسلامی مراسم تشییع پیکر او را عامل حقانیت خویش برمی‌شمارد نیز در حالی است که اساسا جز همین هم نبود که حاج قاسم سرباز ولایت و مدافع جمهوری اسلامی است و به فضل الهی تا آخر هم در همین راه ماند و در همین راه شمشمیر زد و در همین راه هم در خون پاک خویش غلتید. فلذا طبعا وقتی مردم در مراسم تشییع چنین شخصیتی حضور پیدا می‌کنند یعنی راه او و هدف او را اثباتا تأیید کرده‌اند و آنچه در تشییع میلیونی پیکر شهیدِ ایران دیدیم؛ عملا یک رفراندوم بزرگ بود.

اینکه آقای هاشمی و دوستانشان توانایی تحمل این "انفجار نور" را ندارند البته از تألمات روزگار ماست.

***

کنسرت‌هایی که بلیطشان نایاب است

افشای سند حال بد مردم ایران در جزیره کیش!

محسن هاشمی: توافق برجام با حمایت حاج‌قاسم صورت گرفت!/ افشای سند حال بد مردم ایران در جزیره کیش

بهمن بابازاده، روزنامه‌نگار، اخیرا در یک توییت درباره جزیر کیش نوشت:

"برای تهیه گزارش از کنسرت حسن ریوندی به کیش آمدم. گویا سالهاست برنامه‌های اینچنینی اجازه تصویربرداری ندارند. پذیرفتم...

ولی یک واقعیتِ میدانیِ عجیب؛ همه بلیت‌های ۴ شوی خنده، ۵ کشتی تفریحی و هشت رستوران موزیک زنده همزمان با شب دوم کنسرت ریوندی، تمام شده بود و نایاب بود! نایاب..."

*حقیقت جالبی که آقای بابازاده به آن اشاره کرده در حالی است که عده‌ای بصورت علی‌الدوام مشغول القای حال بد به مردم ایران و تظاهر به این ادعا هستند که "حال مردم بد است"!

ادعایی که نه تنها هیچ دلیل و سند و مدرکی برای آن وجود ندارد بلکه رخدادهایی مثل آنچه که آقای بابازاده به آن اشاره کرده؛ نشان می‌دهد که جامعه دقیقا بر خلاف جهت ترسیمی اینان در حال حرکت است، حالش خوب است و اسیر سیاه‌نمایی هم نمی‌شود.

طی هفته‌های اخیر همچنین انیمیشن سینمایی لوپتو هم با شعار "شادی ساختنی است" در سینماهای کشور به روی پرده رفت که با استقبال گسترده مردم مواجه شد. یک انیمیشن شاد که تاکنون بیش از 10 میلیارد تومان فروش داشته است.

گزارش‌ها همچنین حاکی است که تورهای گردشگری اتباع خارجی هم در ایران با رونق زیادی مواجه بوده است که البته اغتشاشات 70 روزه موجب کاهش مقطعی آن شد!

فعالان صنعت توریسم می‌گویند اوضاع سفر و طبیعت‌گردی داخلی هم بین ایرانی‌ها رونق خوبی یافته است.

اسناد و مدارکی که یکان‌یکان نشان می‌دهد "حال مردم ایران خوب است، اگر بانیان آشوب بگذارند"...

***

کسی منتظر کلیات ابوالبقای شما نیست آقای جهانگیری

محسن هاشمی: توافق برجام با حمایت حاج‌قاسم صورت گرفت!/ افشای سند حال بد مردم ایران در جزیره کیش

اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت اعتدال اخیراً طی یادداشتی که سایت جماران آنرا منتشر کرد، نوشت:

"حل مسائل کشور نیازمند حل مشکلات معیشتی و بهبود وضعیت رفاهی مردم ایران است. لازمه حل مشکلات معیشتی نیز تمرکز بر مسائل اقتصادی، و این یعنی اقتصادی به مسئله اصلی ایران تبدیل شود. پذیرش این سیاست بمعنای قبول تمام الزامات آن است در زمان کنونی حل مسائل اقتصادی نیز به میزان زیادی به حل مسائل خارجی و تحریم‌ها برای فراهم شدن بستر لازم برای تعامل گسترده و بدون محدودیت با کشورهای هدف است نیاز دارد. و برای حضور پر قدرت در مذاکرات برای حل مسائل خارجی هم خود مستلزم حل مسائل سیاسی داخلی و تحقق تفاهم و انسجام ملی است. تحقق این امر، در به‌ رسمیت شناختن مطالبات و حقوق مردم، و نقش و سهم آنها در همه امور کشور است. باید به مردم امتیاز داد و از آن معنای عقب ‌نشینی را استنباط نکرد. باید ایران را از آن همه ایرانیان دانست و به اعتبار این حق و خواست مردم، سیاست عملی اصلاح همه امور و بازگشت به جمهوریت نظام را به موقع به اجرا درآورد."[3]

*ما درست و غلط راه‌ِ حل‌های کلی جهانگیری و مواعظ او را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

لکن نکته اینجاست که هیچکس منتظر نیست تا افاضات جهانگیری پیرامون مشکلات کشور را بشنود چون جهانگیری 8 سال بر بلندای مساند اجرایی دولت اعتدال بوده و البته کارنامه مورد رضایتی هم بر جای نگذاشته است.

به دیگر سخن، جامعه امروز منتظر شنیدن اقرارها و اعترافات و عذرخواهی جهانگیری پیرامون اشتباهات دولت اعتدال است.

رفتاری که بتواند راه را بر اشتباهات جدید ببندد و به مردم بگوید کدام تصمیم اجرایی می‌تواند مفید فایده باشد و کدامیک مضر؟!

آنچه که جامعه منتظر است از امثال جهانگیری بشنود؛ عذرخواهی و تبیین و اصلاح احتمالی است نه کلیات ابوالبقا!

***

1_ isna.ir/xdN26M

2_ https://www.aparat.com/v/W3c5R

3_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1579491

نظر شما