شناسهٔ خبر: 57944776 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

عمویی در گفتگو با دانشجو:

ایران آمادگی آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای را دارد/ متن توافق آماده است+فیلم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمادگی برای ادامه مذاکرات از طرف ایران وجود دارد؛ اما طرف مقابل باید آمادگی عبور از فشارهای سیاسی را داشته باشد.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره روند مذاکرات هسته‌ای، اظهارکرد: متن اصلی توافق پیش بینی شده در مذاکرات هسته‌ای آماده شده و در ماه اوت پیشنهادات باقی مانده برای رسیدن به توافق دریافت شد. مباحث باقی مانده، بیشتر در حوزه وردینگ و نوشتار توافق متمرکز بود که بین تمام طرف‌ها رفت و آمد پیدا کرد.

وی افزود: این درحالی است که طرف آمریکایی به بهانه‌های مختلف از جمله انتخابات آمریکا، از صحنه گفتگو خارج شد؛البته ایران به دنبال حفظ مسیر ارتباطی از طریق طرف اروپایی بود بنظر می‌رسد که طرف آمریکایی، بیش از اندازه درگیر موضوعات سیاسی شده است و در عین حال، امید زیادی به اغتشاشات داخل ایران بسته بودند؛ اما امروز که شاهد امنیت عمومی در جامعه هستیم، به دنبال بازاندیشی در مسیر خود هستند

عمویی با اشاره به ادامه فعالیت‌های هسته‌ایران ادامه داد: ایران پیشبرد برنامه هسته‌ای خود را طبق روال گذشته ادامه می‌دهد و غنی سازی 60 درصدی کماکان ادامه دارد. بعد از قطعنامه شورای حکام، ظرفیت‌های ایران برای فعالیت‌های هسته‌ای با نصب آبشارهای جدید افزایش پیدا کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر آمریکایی‌ها دغدغه‌ای نسبت به برنامه هسته‌ای ایران داشتند، باید هرچه سریع تر مذاکرات را به نتیجه می‌رساندند. درحالی که موضع ایران از ابتدای مذاکرات موضع ثابتی بوده است به گونه‌ای که اعلام کردیم اگر طرف مقابل تحریم‌ها را به صورت موثر رفع کند و راستی آزمایی از سوی ایران صورت بگیرد، حاضریم به تعهدات برجامی خود بگردیم. ایران همچنان بر این موضع خود پافشاری می‌کند که اگر طرف مقابل به تعهدات  خود بازگردد، ایران نیز همچنان اقدامات جبرانی خود را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: مذاکرات هسته‌ای هیچ‌گاه منقطع نشد بلکه از طریق واسطه اروپایی، تبادل ناون پیپرها ادامه پیدا کرد. با این حال اما آمادگی برای ادامه مذاکرات از طرف ایران وجود دارد؛ اما طرف مقابل باید آمادگی عبور از فشارهای سیاسی را داشته باشد تا بتوانیم به جمع بندی نهایی برسیم. البته روند فعالیت‌های هسته‌ای ایران همچنان طبق روال سابق ادامه پیدا خواهد کرد.

<div id="video-display-embed-code_1865260" ><script type="text/JavaScript" src="snn.ir/fa/news/play/embed/1052157/1865260?width=800&height=600"></script></div>

 

نظر شما