شناسهٔ خبر: 57944534 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس پلیس تهران بزرگ:

دستگیری ۱۱۹ اخلالگر بازار ارز/ ۲۰ نفر روانه زندان شدند

رئیس پلیس تهران بزرگ از دستگیری ۱۱۹ اخلالگر بازار ارزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد، گفت: در دو الی سه روز گذشته بنا به درخواست مسئولان بانک مرکزی با برنامه ریزی و هماهنگی صورت گرفته، اقدامات عملیاتی درخصوص مقابله با اخلال گران نظام ارزی هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی انجام شد‌.این اقدامات باعث کاهش ۳ هزار تومانی قیمت ارز در بازار شد.

وی ادامه داد: ۱۱۹ نفر که متاسفانه تعداد زیادی از آنها دارای سابقه بودند دستگیر و ۴۴۵ هزار واحد ارزی کشف شد.

او افزود: ۲۰ نفر از این افراد با هماهنگی روانه زندان شدند. این طرح از امروز با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت. 

وی ادامه داد: پلیس فتا ۶۷ کانال و صفحه در فضای مجازی شناسایی کرده و ۲۰نفر از مدیران کانال ها احضار شدند و پس از اخذ تعهد آزاد شدند و ۴۶ صفحه نیز حذف شد. برخی از این کانال‌های شناسایی شده در خارج از کشور فعالیت می کردند. 

سردار رحیمی تصریح کرد: به افرادی که در معابر و خیابان ها به افزایش قیمت ارز دامن می زنند هشدارجدی می‌دهیم. این افراد تاثیر زیادی بر افزایش قیمت ارز داشتند.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد بازداشت شده سابقه تعهد و زندان نیز داشته اند.

وی ادامه داد: در این خصوص نیز سه صرافی متخلف پلمب شده است.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: ۴۲۰ تیم پلیس راهور برای اجرای طرح زوج و فرد در معابر مستقر شده و این طرح از امروز صبح آغاز شده است. 

سردار رحیمی تصریح کرد: تمرکز ما بر تذکر به متخلفان است و در صورت لزوم جریمه خواهند شد و از صبح امروز بیش از ۴۵ هزار مورد اعمال قانون شده و مبلغ ۲۰ هزار تومان جریمه شده اند. 

وی ادامه داد: این اقدامات مقطعی و به صورت مسکن است. پلیس در راستای اجرای قانون هوای پاک وظایف خود را به صورت کامل انجام داده است. 

او افزود: به مناسبت سال نو میلادی به سربازان اقلیت مذهبی به مدت یک هفته مرخصی تشویقی داده شده است.

نظر شما