شناسهٔ خبر: 57912869 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

دیده‌بان

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

انتشارات «راه‌یار» منتشر کرد
«در آغوش هور» درباره شهیدی که بعد از ۳۶ سال تفحص شد
کتاب «در آغوش هور» داستان زندگی سردار شهید غلامرضا پروانه از تولد تا شهادت به روایت خانواده و همرزمان چاپ و روانه بازار نشر شد.
کتاب «در آغوش هور» داستان زندگی سردار شهید غلامرضا پروانه از تولد تا شهادت به روایت خانواده و همرزمان به قلم هادی برادران فیروزآبادی و از سوی انتشارات «راه یار» چاپ و روانه بازار نشر شد. در این کتاب بخشی از پروانگی‌های شهید مظلوم غلامرضا پروانه مهمان نگاه شماست؛ از پیله تا پرواز. شهیدی که مثل بیشتر شهدای جنگ تحمیلی از طبقه مستضعفین بود. همان طبقه‌ای که بار اصلی پیروزی انقلاب و سپس دفاع از آن در هشت سال دفاع مقدس را بر دوش کشید. همان طبقه‌ای که پیر جماران، صاحبان انقلاب و ولی‌نعمتان خود و دیگران خطابشان می‌کرد، اما امروز دیگر نامشان کمتر برخوردار، قشر آسیب‌پذیر یا طبقه فرودست است. عشایرزاده بود. در روستا متولد شد و در جنوب شهر بالید. یتیم که شد، سختی‌های زندگی‌اش دوچندان شد، اما چه چیز بهتر از سختی برای رهیدن از پیله راحت‌طلبی. یتیمی، کار، سختی، کمی درس مدرسه و بیشتر مطالعه، یک به یک اسباب دریدن پیله‌های خودخواهی و ناآگاهی و بی‌توجهی به رشد معنوی در دنیا را فراهم و غلامرضا پروانه را گام به گام به پروانه‌شدن نزدیک کرد. اولین‌بار برای رسیدن به نور با فرار از گارد شاهنشاهی پرواز کرد و با شروع جنگ به نور رسید...
خبری از غلامرضا پروانه بعد از شهادت باز نیامد. پیکرش ۳۶ سال در هور مفقود ماند؛ هر چند در این مدت دو بار تشییع شد؛ یک بار روحش و بار دیگر، به جای پیکر شهیدی که همنامش بود، اما تیر ۱۳۹۸ آزمایش دی ان‌ای ثابت کرد پاره استخوان‌های تازه تفحص شده در منطقه عملیاتی خیبر به غلامرضا پروانه تعلق دارد و اینگونه، بعد از ۳۶ سال به آغوش شهرش برگشت. کتاب «در آغوش هور» در ۱۹۲ صفحه، شمارگان هزارو ۲۰۰ جلد و قیمت ۵۰ هزار تومان از سوی انتشارات «راه یار» منتشر شده‌است.
----------------------------------------------------
۱۵ پروژه در شهرک غزالی در حال فیلمبرداری هستند
مدیر شهرک غزالی درباره پروژه‌های در حال تولید در این شهرک سینمایی و تلویزیونی اعلام کرد: اکنون بیش از ۱۵پروژه سینمایی و تلویزیونی که شامل فیلم، سریال و برنامه‌های تلویزیونی هستند، در شهرک غزالی مستقر و مشغول به کارند.
مهدی میرچی، مدیر شهرک غزالی درباره آخرین وضعیت پروژه‌های در حال ساخت در شهرک غزالی به ایسنا گفت: در حال حاضر سه فیلم سینمایی «متروپل»، «بهشت تبهکاران» و «آیینه» در این شهرک سینمایی و تلویزیونی مشغول تصویربرداری است. همچنین تصویربرداری سریال‌های الف ویژه‌ای همچون «سلمان فارسی» و «نائله» (عشق کوفی) همچنان ادامه دارد. سریال «نائله» به تهیه‌کنندگی سعید سعدی و کارگردانی حسن آخوندپور روز‌های پایانی تصویربرداری‌اش را می‌گذراند، اما مجموعه «سلمان فارسی» ساخته داوود میرباقری فعلاً تا مدت‌ها کارش در شهرک ادامه خواهد داشت. میرچی همچنین با اشاره به استقرار دیگر دکور‌های برنامه‌های تلویزیونی توضیح داد: در حال حاضر بیش از ۱۰ برنامه تلویزیونی در شهرک غزالی دکور دارند و مشغول تصویربرداری‌اند. «خاله شادونه»، «بالان»، «نگاتیو پلاس»، «ساعت صفر»، «دیدی نو»، «خارج از محدوده» و «آچاهار» از جمله برنامه‌های تلویزیونی مستقر در شهرک هستند. همچنین برنامه «بچه مسلمان» شبکه قرآن هم قرار است به زودی وارد شهرک شود. این برنامه فعلاً در مرحله پیش‌تولید به سر می‌برد. مدیر شهرک سینمایی و تلویزیونی غزالی در پایان گفت: سریال‌های در دست تولید برای تلویزیون زیاد است، اما فعلاً وارد شهرک غزالی نشده‌اند. در حال حاضر همین دو سریالی که نام برده‌شد، مشغول به کار هستند.
----------------------------------------------------
«ملک سلیمان» با موضوع حاج قاسم به فصل سوم رسید
فصل سوم برنامه تلویزیونی «ملک سلیمان» ویژه ایام سومین سالگرد شهادت سردار‌دل‌ها حاج قاسم سلیمانی روی آنتن شبکه یک می‌رود.
به گزارش «جوان» به نقل از روابط عمومی پروژه، فصل سوم برنامه تلویزیونی «ملک سلیمان» ویژه ایام سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی از امشب چهارشنبه ۷دی ماه ساعت ۲۰ از شبکه یک سیما پخش می‌شود. محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدعلی جعفری فرمانده سابق کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی، امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، مسعود اسداللهی از دوستان و همکاران قدیمی شهید سلیمانی، محمدمهدی همت و مهدی حنیف فرزندان شهدا از جمله مهمانان فصل سوم ویژه برنامه «ملک سلیمان» هستند. بررسی ۱۰موضوع از نگاه حاج قاسم و گفتگو درباره مسائل و حواشی روز از جمله محور‌های این برنامه تلویزیونی است. اجرای ویژه برنامه ۱۰قسمتی «ملک سلیمان» را سیدمحمدعلی صدری‌نیا بر عهده دارد.

نظر شما