شناسهٔ خبر: 57907156 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

دیدار امیرعبداللهیان با وزیر مکتب سلطانی عمان و تأکید بر گسترش روابط اقتصادی

در دیدار وزیر امور خارجه ایران با وزیر مکتب سلطانی عمان بر تلاش مشترک برای ارتقای سطح روابط دو‌ کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی تأکید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارها با مقامات عمان با سلطان بن محمد النعمانی وزیر مکتب سلطانی عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

امیرعبداللهیان در این دیدار درباره روابط دو‌ کشور و‌ تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کرد.

 

در این ملاقات طرفین بر تلاش مشترک برای ارتقای سطح روابط دو‌ کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی تأکید کردند.

 

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه امروز همچنین با سلطان هیثم بن طارق سلطان عمان هم دیدار و پیام کتبی آیت‌الله رئیسی را تسلیم وی کرد. سلطان عمان هم در این دیدار ابراز امیدواری کرد که در پاسخ به دعوت رئیس جمهور ایران در آینده نزدیک به تهران سفر کند. 

 

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عمان دیشب (سه‌شنبه) ششم دی ماه وارد مسقط شد در بدو ورود در تشریح اهداف این سفر گفت: ایران و عمان همواره رایزنی‌های د‌وجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی در موضوعات مورد علاقه داشته‌اند. عمان هم یک مرکز گفت‌وگوی منطقه‌ای بوده و در مسائل متنوعی چه در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران و چه در ارتباط با بحران‌های منطقه‌ای، همواره نقشی خیرخواهانه از سوی مقامات عالی عمان انجام شده است.

 

وزیر خارجه اظهار داشت: ما در جریان این سفر فرصتی است که ضمن مرور موضوعات روابط دوجانبه مسائلی که بایستی شتاب بیشتری به تحقق آن داده شود را دنبال کنیم و در عین حال همچنان بحران در یمن، افغانستان و اوکراین از موضوعاتی است که در این گفت‌وگوها مورد توجه است.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: من حامل پیام آقای دکتر رئیسی برای سلطان عمان هم هستم که در گفت‌وگوهای فردا با سلطان هم این پیام را تسلیم خواهم کرد و هم در خصوص برخی از موضوعات مورد تأکید روسای دو کشور گفت‌وگو و رایزنی نیز خواهیم داشت.

 

این دومین سفر رسمی امیرعبداللهیان به مسقط پس از تصدی وزارت امور خارجه است. او همچنین در سفر سال گذشته آیت‌الله رئیسی به مسقط او را همراهی کرد. وزیر خارجه عمان هم آبان سالجاری سفری به تهران داشت. / فارس

نظر شما