شناسهٔ خبر: 57900541 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

دادگاه فرار مالیاتی ۹ هزار میلیاردی با ۱۲۶ متهم و ۲۵۸ شرکت صوری شروع شد

رئیس‌ کل دادگستری استان البرز از‌‌ شروع جلسه رسیدگی به ‌پرونده بزرگ‌ترین شبکه فرار مالیاتی با بیش از ۹ هزار میلیارد تومان و ۲۵۸ شرکت صوری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین فاضلی هریکندی با اشاره به آغاز رسیدگی به یکی از بزرگترین پرونده‌های مربوط به فرار مالیاتی در البرز گفت: امروز نخستین جلسه رسیدگی به این پرونده با موضوع تشکیل شبکه جعل، استفاده از اسناد مجعول، رشاء و ارتشاء منتهی به فرار مالیاتی بیش از ۹.۳۳ هزار میلیارد تومانی آغاز شد.

وی افزود: برای ۱۲۶ نفر از متهمان پرونده به‌اتهام تشکیل و عضویت در شبکه جعل، استفاده از اسناد مجعول، رشاء و ارتشاء، کیفرخواست صادر شده و مبلغ تحصیل‌شده توسط اعضای این شبکه از طریق فروش حدود ۲۰۰ شرکت کاغذی، ۵ میلیارد تومان بود.

این مقام مسئول ادامه داد: تعداد شرکت‌‌های صوری ثبت‌شده، ۲۵۸ شرکت است که از این تعداد، ۱۹۸ شرکت به اشخاص حقیقی و حقوقی فروخته شده و از میان شرکت‌های فروخته‌شده، ۵۵ شرکت در البرز و ۱۴۳ شرکت دیگر نیز در تهران ثبت شد.

به گفته فاضلی، مجموع رشوه دریافتی از سوی کارکنان ادارات مالیاتی استان‌های البرز و تهران از این گروه برای تشکیل پرونده‌های مالیاتی به نام شرکت‌های صوری و نیز رشوه دریافتی از شرکت‌های فعال تجاری دیگر حدود ۲ میلیارد تومان است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظر شما