شناسهٔ خبر: 57898282 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کشته و زخمی شدن ۲۹۰۹ تن در صعده در سال ۲۰۲۲

زینب غلامی

شبکه خبری المیادین از کشته و زخمی شدن ۲۹۰۹ تن در حملات ائتلاف سعودی به مناطق مرزی در استان صعده از آغاز سال ۲۰۲۲ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، خبرنگار شبکه المیادین اعلام کرد که از آغاز سال ۲۰۲۲، حدود ۲۹۰۹ تن از جمله چندین مهاجر آفریقایی در حملات موشکی و توپخانه‌ای ائتلاف سعودی به مناطق مرزی در استان صعده کشته و زخمی شدند.

عبدالله مسرع، مدیر بیمارستان رازح در صعده اعلام کرد که از آغاز آتش‌بس در ماه آوریل حدود ۹۰۷ غیرنظامی در حملات توپخانه‌ای و موشکی ائتلاف سعودی به شهر مرزی شدا در غرب صعده کشته و زخمی شدند.

وی تأکید کرد: از آغاز آتش بس ۱۱۱ کشته و ۷۹۶ زخمی به بیمارستان رازح منتقل شده‌اند. برخورد جنایتکارانه ائتلاف سعودی از زمان امضای آتش‌بس و بعد از آن تغییری نکرده است. مناطق مرزی صعده همچنان شاهد تنش‌ها و حملات مکرر ائتلاف سعودی به منازل و مزارع هستند.

علی العیاشی، مدیر بیمارستان شهر منبه در صعده نیز گفت: طی سال میلادی کنونی ۱۶۹ کشته و ۱۸۳۳ زخمی به این بیمارستان منتقل شده‌اند. ائتلاف سعودی همچنان به جنایت‌های خود علیه یمنی‌ها و مهاجران ادامه می‌دهد.

العیاشی همچنین اعلام کرد که ائتلاف سعودی یمنی‌ها و مهاجران آفریقایی را به شکل وحشیانه‌ای شکنجه می‌کند که نقض تمام منشورها و قوانین بین‌المللی است. نهادها و جامعه بین‌المللی نیز به این ائتلاف کمک می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما