شناسهٔ خبر: 57891461 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

رژیم اسرائیل بیش از 600 کودک فلسطینی را در حبس خانگی قرار داد

آژانس امور اسرای فلسطین طی گزارشی اعلام کرد که رژیم اسرائیل امسال بیش از 600 کودک فلسطینی را در قدس در حبس خانگی قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، رژیم اسرائیل امسال بیش از 600 کودک فلسطینی را در قدس در حبس خانگی قرار داده است.

آژانس امور اسرای فلسطین طی گزارشی اعلام کرد که رژیم اسرائیل امسال بیش از 600 کودک فلسطینی را در قدس در حبس خانگی قرار داده است.

حبس خانگی از سال 2015 توسط اشغالگران آغاز شد و با گسترش دایره خود ادامه یافت.

در این گزارش آمده است که قوانین اشغالگر حبس را برای کودکان زیر 14 سال مجاز نمی‌داند.

از سوی دیگر اشغالگران به حبس خانگی به عنوان ابزاری برای مجازات کودکان زیر 14 سال از قدس متوسل می‌شوند.

در این گزارش اشاره شده است که یک کودک فلسطینی تا زمان بسته شدن پرونده تحقیقات علیه وی ممکن است در حبس خانگی قرار گیرد و تاکید شده است که این بازداشت از سوی اشغالگر برای کودکان ممکن است از چند روز تا یک سال ادامه داشته باشد.

تصمیم دادگاه اشغالگر در مورد یک کودک فلسطینی شامل روند حبس خانگی نمی‌شود و برای ردیابی به کودکان در حصر خانگی مچ بند الکترونیکی بسته می‌شود و اجازه خروج از خانه را ندارند.

در این گزارش آمده است که کودکان در قدس به دلیل اعمال حبس خانگی اشغالگر از بسیاری از حقوق به ویژه تحصیل محروم شده و در معرض فرآیندهای ترس و وحشت قرار گرفته‌اند.

انجمن اسرای فلسطینی در بیانیه خود در 19 نوامبر اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی از سال 2015 بیش از 9300 کودک فلسطینی زیر 18 سال را بازداشت کرده‌اند.

در سال 2022 حدود 750 کودک توسط نیروهای اسرائیلی بازداشت شدند.

 

اخبار مرتبط

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما