شناسهٔ خبر: 57876997 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

نوری: افزایش سرانه فضای آموزشی در کشور

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و خون شهیدان، سرانه فضای آموزشی در کشور به پنج متر و ۲۲ سانتی‌متر افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز در کنگره ملی شهدای نهضت سوادآموزی کشور در سمنان اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای نهضت سوادآموزی کشور، شهدای والامقام استان و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم.

وی بیان کرد: همان‌طور که زمانی مهم‌ترین معروف در کشورمان، تشکیل حکومت اسلامی بود، امروز هم دفاع از حکومت از مهم‌ترین واجبات است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امروز استان عالم‌پرور و شهیدپرور سمنان که بنده به‌واسطه حضور فرزندان این دیار در جبهه‌های جنگ تحمیلی مدیون این استان هستم، میزبان دومین کنگره شهدای ملی نهضت سوادآموزی کشور است.

نوری اضافه کرد: وجود عینی و حقیقی انسان متعالی در حضرت فاطمه زهرا (س) معنی پیدا می‌کند و بی‌بی کبری (س) مصداق مجسم قرآن مجید هستند و امیدواریم خداوند متعال ما را از پیروان آن حضرت قرار دهد.

وی بیان کرد: اول انقلاب به ازای هر دانش‌آموز، یک و نیم مترمربع فضای آموزشی داشتیم که امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و خون شهیدان، این میزان به پنج متر و ۲۲ سانتی‌متر افزایش یافته است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بین ۱۰ تا ۴۹ سال بی‌سواد در کشور وجود دارد.

نوری گفت: ۳۲۰ هزار نفر سوادآموز در حال حاضر زیرپوشش نهضت سوادآموزی در کشور هستند که با همراهی مردم می‌توان این مهم را افزایش داد.

وی تصریح کرد: کشور ما در بحث شاخص‌های سواد در سطح جهان در رتبه‌های مطلوب قرار دارد و در حوزه شتاب علمی، در سالیان اخیر حرکات خوبی انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ایران اسلامی در بسیاری از فناوری‌ها در زمره 10 کشور برتر جهان قرار دارد و آموزش و پرورش در سالیان آتی، برای پیشبرد امور و دستیابی به اهداف خود، همچون گذشته نیاز به حضور مؤثر مردم خواهد داشت.

کنگره ملی شهدای نهضت سوادآموزی کشور در گرامیداشت ۱۷۹ شهید نهضت سوادآموزی با حضور وزیر آموزش و پرورش، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، استاندار سمنان و شماری از مسؤولان و خانواده‌های معظم شهدا در سالن اجتماعات پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد.

نظر شما