شناسهٔ خبر: 5787637 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شوراي امنيت حملات تروريستي در پايتخت چاد را محکوم کرد

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/03/26
شورای امنیت سازمان ملل حمله تروریستی مرگبار در انجامنا، پایتخت چاد را که به کشته شدن دست کم 25 تن و زخمی شدن بیش از صد نفر منجر شد، محکوم کرد.
شورای امنیت در بیانیه ای اعلام کرد: « اعضای شورای امنیت خواستار محاکمه عاملان، سازمان دهندگان و حامیان ملی این اقدامات تروریستی است.» این شورا همچنین از همه کشورها خواست بر اساس تعهدات خود به قوانین بین المللی و قطعنامه های مربوط شورای امنیت با مقامات چاد در این زمینه فعالانه همکاری کنند.
مهاجمان که سوار بر موتور سیکلت بودند صبح دیروز (دوشنبه) مواد منفجره همراه خود را در مقابل دو ساختمان پلیس در انجامنا منفجر کردند. این نخستین بار است که پایتخت چاد صحنه چنین حملاتی است. دولت چاد گروه شبه نظامی بوکوحرام نیجریه را عامل این حملات می داند.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از مقر سازمان ملل، شورای امنیت همچنین با اشاره به عزم چاد در ادامه مبارزه با بوکوحرام، از مشارکت شجاعانه این کشور در مبارزه با این گروه افراطی و همچنین تلاش برای برقراری صلح و ثبات در منطقه ساحل تمجید کرد.
افراد مسلح بوکوحرام پیشتر در اطراف دریاچه چاد نزدیک مرز نیجریه فعالیت می کردند. چاد از فوریه سال 2015 به همراه دیگر کشورهای منطقه که همجوار نیجریه هستند، در مبارزه با این گروه شورشی همکاری می کند.
171/173

نظر شما