شناسهٔ خبر: 5784534 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارتش یمن 2 پادگان در استان مارب را از وجود تروریست ها پاکسازی کرد

تهران- ایرنا - نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، پادگان های «نخلا» و «السحیل» و مناطق اطراف آنها در استان مارب را از وجود تروریست های القاعده و شبه نظامیان هوادار حزب الاصلاح به طور کامل پاکسازی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی یمن(سبأ)، یک مقام نظامی روز دوشنبه گفت: در پی تصرف این دو پادگان توسط نیروهای یمنی، جنگنده های متجاوز عربستان 10 بار آنها را بمباران کردند.

وی خاطرنشان کرد که پادگان های «السحیل» و «نخلا» محل تجمع و آموزش تروریست هایی بود که از دیگر استان های یمن و یا خارج به این منطقه آمده بودند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

براثر این حملات تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستانها و مدارس و حتی خانه های مردم این کشور ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.

رژیم عربستان که با اهداف خاصی از جمله بازگرداندن رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت در صنعا این جنگ را با فریب اذهان عمومی آغاز کرد، اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده و به هیچکدام از خواسته های خود نرسیده است.

شبد**1480** 3404

نظر شما