شناسهٔ خبر: 57810560 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرلشکر باقری: نیروی دریایی سپاه در اوج اقتدار قرار دارد

بوشهر - ایرنا - رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز نیروی دریایی سپاه از نظر موشک‌های برد بلند، نقطه زن و توان مین ریزی و سایر ابعاد پهپادی از توانایی‌های بی نظیری برخوردار و در اوج اقتدار است و توانسته دفاع مناسبی در خلیج فارس برقرار کند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرلشکر محمد باقری روز یکشنبه در حاشیه بازدید از توانمندی‌های دفاعی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: سالیان طولانی است که مسئولیت عملیاتی و دفاع از خلیج فارس و تنگه هرمز برعهده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گذاشته شده است.

وی اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه پاسداران امروز با استفاده از تجربه ارزشمند دوران دفاع مقدس و در درگیری با آمریکائیان متجاوز توانسته بخوبی امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز را تامین کند و این آمادگی، قدرت و توان دفاعی روز به روز در حال گسترش است.

باقری ادامه داد: توان نیروی دریایی سپاه امروز از نظر کمیت و کیفیت شناورهای رزمی، موشک انداز، مین ریز و سایر انواع شناورها و نبرد سطحی قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی تاکید کرد: امروز دشمنان اگر نیت و چشم داشتی نسبت به منافع و امکانات جمهوری اسلامی در خلیج فارس، سکوها، سواحل و جزایر داشته باشند می‌دانند با این نیروی قهرمان مواجه هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در یکی ۲ موردی که نیروهای گشتی آمریکایی به خطا وارد آب‌های جمهوری اسلامی (آبهای انحصاری، اقتصادی و سرزمینی) شدند دستگیر و با عطوفت و ملایمت جمهوری اسلامی پس از آنکه قول و تعهد کتبی دادند که دیگر این اقدام ها تکرار نکنند، آزاد شدند و دیگر هم تکرار نکردند.

باقری افزود: امروز با تلاش‌ها و مجاهدت عزیزانمان در نیروی دریایی سپاه امنیت کامل و پایداری در خلیج فارس و تنگه هرمز برقرار است.

وی در باره میزان آمادگی نیروهای مسلح یادآور شد: ارزیابی این دوره همکاران موید این نکته است که همه کارکنان با روحیه عالی و توانمندی بالا به طور کامل آماده هستند و با گشت‌های مداوم این منطقه را محافظت می‌کنند.

باقری با اشاره به برپایی نمایشگاهی از تجهیزات نظامی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: امروز نمایشگاهی از طرح‌های خودکفایی، تحقیقاتی و پژوهشی نیروی دریایی سپاه بازدیدی به عمل آمد که با کمک دانشمندان جوان و شرکت‌های دانش بنیان کارهای بسیار ارزشمندی انجام شده است.

وی ادامه داد: بخشی از این کارها به عرصه تولید رسیده و امروز مورد استفاده است و برخی دیگر در مرحله تحقیق و توسعه قرار دارد و نمونه های فراوانی در دقت افزایی، موشک‌ها، قدرت مین و بسیاری از موارد کارایی دارد که در آن جهت هم رشد خیلی خوبی داشته ایم.

نظر شما