شناسهٔ خبر: 57809126 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدرس خیابانی: پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان برترین پارک علم و فناوری کشور شد

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پارک علم و فناری این استان به عنوان پارک برتر کشور شناخته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی عصر سه شنبه در نشست با مجموعه ای از مدیران حوزه فناوری استان با بیان اینکه ظرفیت های استان باید منصه ظهور برسد، اظهار داشت: ما امروز به دنبال تولید کننده‌ای هستیم که اعتماد به نفس داشته باشد و این اعتماد به نفس باید از طریق مدیران به آنها منتقل شود.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی درباره تبدیل پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان به قطب نوآوری و استارتاپ منطقه جنوب شرق کشور افزود: از دیگر بخش‌های شکل گرفته در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان می‌توان به ایجاد ۶ خانه خلاق و نوآور در این منطقه اشاره کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کارخانه نوآوری در دو فاز در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسید که مجموعه‌ای متشکل از همه فضاها، سازوکارها و ساختارهای لازم برای شکل‌گیری، رشد و توسعه استارتاپ‌ها و کسب وکارهای نوآورانه است که با در نظر گرفتن تمام نیازهای لازم برای رشد یک واحد کسب و کاری کوچک، اقدام به جمع‌آوری زیرساخت‌ها در کنار هم می‌کند و نقش بسزایی در شکل‌گیری فرهنگ پویا و اجتماع نوآور دارد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در شرایطی که چهار ماه تا پایان سال باقی مانده، تعهد اشتغال سال ۱۴۰۱ استان سیستان و بلوچستان به طور کامل محقق شده است.

مدرس خیابانی افزود: فرودگاه ها باید به ویترین استان تبدل شوند؛ بدین معنی که گردشگران کلکسیونی از داشته های استان را در آن مشاهده کنند.

گفتنی است؛ با شکل‌گیری پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان فعالیت‌های مرتبط با حوزه کارآفرینی و شرکت‌های دانش‌بنیان در استان توسعه یافته و امروز این مجموعه به عنوان یکی از پارک‌های نمونه و شاخص در کشور مطرح است.

نظر شما