شناسهٔ خبر: 57791992 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عنایتی: احتیاطی درباره حضور اردن در فعالیت‌های منطقه‌ای نداریم

دستیار وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که ایران هیچ احتیاطی درباره حضور اردن در فعالیت‌های منطقه‌ای ندارد و خواهان بیشتر فعال‌شدن نقش عراق در منطقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی‌رضا عنایتی» دستیار وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگویی رسانه‌ای تاکید که تهران هیچ‌گونه احتیاط و ابایی از فعالیت‌های منطقه‌ای اردن و همکاری این کشور در پروژه «شام ​​جدید» با عراق ندارد.

براساس گزارش خبرگزاری «عمون»، عنایتی در این گفت‌وگو افزود: در مورد حضور عربستان، اردن، کویت، امارات و مصر در فعالیت‌ها، نشست سه جانبه، پیگیری طرح «شرق جدید» و «شام جدید» و پیوند سه‌جانبه در عراق، کوچکترین احتیاطی نداریم.

وی در ادامه تصریح کرد: برخلاف این تصورها، ما شاهد حضور موثر و مفید عراقدر روندهای منطقه‌ای هستیم که منجر به توسعه این کشور شده است. همه ما می‌دانیم که کشور توسعه یافته با شاخص‌های توسعه و پیشرفت‌محور، به دور از تروریسم اداره می‌شود.

عنایتی با اشاره به شرکتش در پنج دور گفت‌وگوهای ایران با طرف سعودی طی یکسال و نیم گذشته در بغداد، تاکید کرد که تهران از این گفت‌وگوها ابراز رضایت کرده و بر وضعیت اشراف دارد.

وی با اشاره به اینکه ایران نمی‌خواهد نقش هیچ یک از طرف‌های منطقه را کاهش دهد، خاطرنشان کرده که تهران در راستای مدیریت اعتراضات مسالمت‌آمیز قرار دارد اما شورش‌ها از جانب دیگران (طرف‌های خارجی) را تحمل نمی‌کند.

روز گذشته «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۰دسامبر) در راس هیاتی سیاسی و برای شرکت در نشست بغداد۲ وارد امان پایتخت اردن شد و در جلسات مرب.ط به این نشست شرکت کرد.

پایان پیام/م

نظر شما