شناسهٔ خبر: 57788161 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در حاشیه جلسه دولت مطرح شد:

افزایش ۲.۶ درصدی رشد اقتصادی کشور نسبت به سال گذشته

سخنگوی دولت گفت:در بخش تولیدات کشاورزی واردات بسیاری از کالا‌های اساسی مرتبط با این بخش کاهش چشمگیری در چند مدت گذشته داشته است.

صاحب‌خبر -

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تبریک شب یلدا اظهار کرد: عیدی دولت هم در این شب با واریز سود سهام عدالت آغاز شده است. امیدواریم که این عیدی مناسبی برای شب یلدا باشد.

وی افزود: در جلسه امروز هیئت دولت با تقدیر از فعالیت‌های قریب به یک‌ساله آقای امیری استاندار کرمانشاه، با انتصاب محمدطیب صحرایی به عنوان استاندار جدید این استان موافقت شد.

سخنگوی دولت ادامه داد: در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گزارش‌هایی از برخی آمار‌های بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و وزارت کار ارائه شد. گزارش وزیر اقتصاد حاکی از آغاز نمایان شدن آثار مثبت ناشی از سیاست مردمی‌سازی یارانه‌ها بود که به عنوان نمونه در بخش تولیدات کشاورزی واردات بسیاری از کالا‌های اساسی مرتبط با این بخش کاهش چشمگیری در همین مدت چندماه گذشته داشته است.

بهادری جهرمی افزود: روغن آفتابگردان ۴۰ درصد، گندم ۲۸ درصد، کنجاله ۶۰ درصد و ذرت ۱۶ درصد کاهش واردات داشته است. رشد اقتصادی تابستان سال گذشته که یک درصد بوده امسال به ۳.۶ درصد رسیده است.

وی یادآور شد: در حوزه ارزی هم با افزایش ۶۴ درصدی عرضه ارز در سامانه نیما در همین هشت ماه امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته مواجهیم. در سال پیش ۱۹.۶ میلیارد دلار ارز در سامانه نیما عرضه شده بود و امسال ۳۲.۱ میلیارد دلار ارز در سامانه نیما عرضه شده است.

نظر شما