شناسهٔ خبر: 57786273 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

توضیحات وزیر نفت درباره اعمال افزایش قیمت بر مشترکانی که سقف الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند

وزیر نفت گفت: افزایش قیمتی که در دولت مصوب شده و در قانون ۱۴۰۱ است، مشمول مشترکانی خواهد شد که سقف الگوی مصرف گاز را رعایت نمی‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد اوجی وزیر نفت صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با افزایش قیمت برای مشترکین انرژی در سال جاری گفت: ما برای مشترکینی که سقف الگوی مصرف را رعایت می‌کنند یعنی در پله‌های یک و دو و سه هستند و نزدیک به ۷۰ درصد مشترکین را شامل می‌شوند، هیچگونه افزایش قیمتی امسال نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: آن افزایش قیمتی که در دولت هم مصوب شده و در قانون ۱۴۰۱ است، مشمول مشترکینی خواهد شد که سقف الگو را رعایت نمی‌کنند.

اوجی درخصوص نحوه محاسبه هزینه مصرف برای این مشترکین اظهار داشت: این افزایش به صورت پلکانی براساس نحوه و میزان مصرف آن‌ها اعمال خواهد شد، یعنی هرچه افزایش مصرف غیرمتعارف باشد وارد پله بعدی محاسباتی می‌شوند. 

وزیر نفت در رابطه با تأمین سوخت زمستانی، بیان کرد: الحمدلله در فصل پاییز گازرسانی به نیروگاه‌ها به صورتی انجام شد که ۱۰ درصد گاز بیشتر نسبت به پاییز سال گذشته به آنها داده شد و به همین میزان سوخت مایع کمتری استفاده شد.

اوجی خاطرنشان کرد: پاییز امسال مصرف نفت کوره و گازوئیل نسبت به سال گذشته کمتر بوده است. سال گذشته و امسال در استان تهران در هیچکدام از نیروگاه‌ها و صنایع، هیچ گونه مصرف نفت کوره و مازوت را نداشتیم.

وی با اعلام این خبر که ما از نظر عملکرد در کانال تولید روزانه ۳ میلیون بشکه نفت قرار گرفته ایم، بیان کرد: همچنین ظرفیت تولید نفت سبک نیز با ابتکارات همکاران ما در شرکت ملی نفت و پژوهشگاه صنعت نفت به روزانه ۲۰۰ هزار بشکه افزایش پیدا کرد.

وزیر نفت تاکید کرد: نفت ایران یکی از مرغوب ترین نفت‌ها است و مصرف کننده و خواستار زیادی در دنیا دارد و در نتیجه روزانه ۲۰۰ هزار بشکه به سقف تولید نفت سبک ما اضافه شد.‌

نظر شما