شناسهٔ خبر: 57785175 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیام یلدایی ضرغامی: موبایل‌ها را کنار بگذارید

تهران - ایرنا - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با توصیه به هموطنان برای استفاده از ظرفیت شب یلدا برای در کنار هم بودن گفت: یلدا متعلق به همه مردم دنیاست و ثبت جهانی آن در یونسکو جایگاه آن را در جهان تقویت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، عزت‌الله ضرغامی روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران شب یلدا را به همه ایرانیان و فارسی زبانان جهان تبریک گفت و افزود: یلدا متعلق به همه مردم دنیاست و رییس جمهور امروز در جلسه هیات دولت صحبت‌های خوبی درباره یلدا در هیات دولت داشت و ثبت جهانی یلدا در یونسکو را تحسین کرد.

وی با بیان اینکه شب یلدا با مبانی اسلامی نیز همخوانی دارد، ادامه داد: شب یلدا احترام به ارزش‌های فکری، ایدئولوژیک و قرآنی ماست و از ۳ هزار سال پیش پدران ما به این حقیقت دست یافته بودند.

وی به هموطنان توصیه کرد که در این شب به یاد ماندنی قدری از فضای مجازی فاصله بگیرند و موبایل ها را کنار بگذارند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره بودجه سال آینده بیان کرد:لایحه احکام ثابت برای بودجه که برای اولین‌بار در دولت انجام شد، اقدام مفیدی بود و وزارت میراث بخش مهمی از نظام مسائلش را در این لایحه دائمی حل کرد.

ضرغامی با اعلام دو خبر خوش به خبرنگاران اظهار داشت: با تصمیم دولت مشکل فعالان صنایع درستی در زمینه پیمان‌سپاری ارزی برای صادرات رفع شد و به این ترتیب هرگونه عوارض، مالیات و پیمان‌سپاری ارزی رفع و راه صادرات تسهیل می‌شود.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: چهار اثر مهم در یونسکو به ثبت رسید و آثار ثبت شده ما از ۱۷ اثر به ۲۱ اثر افزایش یافت و این ترتیب مقام ایران در زمینه  ثبت آثار یونسکو از مقام هفتم به مقام ششم ارتقا پیدا کردیم.

ضرغامی خاطر نشان کرد: این موفقیت در سالی صورت گرفت که ما سهمیه ثبت آثار ناملموس  نداشتیم اما با درایتی که صورت گرفت و مدیریت انجام شده با استفاده از ظرفیت برخی کشورها این موفقیت به دست آمد که می توان به پرونده یلدا با همکاری افغانستان، ترکمن دوزی با همکاری ترکمنستان و ابرشیم بافی و  آلت موسیقی بربط (عود) با همکاری سوریه اشاره کرد.

نظر شما