شناسهٔ خبر: 57772678 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماس: جامعه جهانی سیاست یک بام و دو هوا را کنار بگذارد

تهران- ایرنا- منابع رسانه‌ای امروز دوشنبه از دیدار و گفت‌وگوی هیاتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه درباره تجاوزات روزافزون صهیونیست‌ها خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری العهد، هیاتی از رهبری جنبش حماس در نوار غزه به ریاست خلیل الحیه مسئول روابط عربی و اسلامی این جنبش با "تور وینسلند" فرستاده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه دیدار کرد.

اعضای هیئت حماس و وینسلند در این دیدار درباره موضوعات مختلف و در رأس آنها پیامدهای خطرناکی که فلسطینی‌ها، قدس و مسجدالاقصی در سایه کابینه جدید رژیم صهیونیستی و برنامه‌های نژادپرستانه و فاشیستی در معرض آن هستند، بحث و تبادل نظر کردند.

هیات حماس در این دیدار بر حق مردم و احزاب فلسطین برای مقاومت در برابر رژیم اشغالگر تاکید و بیان کرد که سیاست‌ها و اقدامات تحریک آمیز در قدس و مسجد الاقصی، وضعیت را به سمت خارج شدن از کنترل پیش می‌برد.

هیئت حماس همچنین تاکید کرد: غزه و اهالی آن بخشی از سرزمین بزرگ فلسطین هستند و با خشم فراوان اتفاقات تمام مناطق فلسطین و به ویژه قدس، کرانه باختری اشغالی و سرزمین‌های اشغالی ۴۸ را زیر نظر دارند و علی‌رغم محاصره و تجاوزات مداوم علیه نوار غزه، از نقش تاریخی خود در حمایت از فلسطینی‌ها در هر مکانی دست نخواهند کشید.

رهبری جنبش حماس همچنین از طریق فرستاده ویژه سازمان ملل، از جامعه جهانی خواست تا سیاست «یک بام و دو هوا» را کنار گذاشته و اقدامات عملی را برای توقف تجاوزات صهیونیست‌ها به ملت فلسطین و مقدسات آنها انجام دهد.

نظر شما