شناسهٔ خبر: 57749432 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در بدو ورود به مسکو؛

رئیس دیوان عالی کشور برای تبادل نظر قضایی با روسیه اعلام آمادگی کرد

تهران - ایرنا - رئیس دیوان عالی کشور که در صدر هیأتی برای شرکت در دهمین نشست سراسری قضات و یکصدمین سالگرد تاسیس دیوان عالی روسیه وارد مسکو شد، برای تبادل نظر قضایی با این کشور اعلام آمادگی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از دیوان عالی کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم در صدر هیأتی برای شرکت در دهمین نشست سراسری قضات و یکصدمین سالگرد تأسیس دیوان عالی روسیه و دیدار با مقامات قضایی روسیه با استقبال کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و معاون رئیس دیوان عالی روسیه وارد مسکو شد.

در این سفر که به دعوت لبدوف رئیس دیوان عالی روسیه انجام شد، روسای دیوان عالی و مقامات قضایی کشورهای تاجیکستان، هند، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان و جمهوری آذربایجان نیز حضور دارند.

حجت ‌الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم تبادل و رایزنی درباره مسائل قضایی را از جمله اهداف این سفر عنوان کرد و گفت: آمادگی داریم در این دیدارها، نقطه نظرات، تجارب و دانش قضایی را با یکدیگر مبادله کنیم.

وی ادامه داد: در آخرین روز سفر، دیداری با رئیس دیوان عالی روسیه خواهیم داشت و در این دیدار درباره مسائل مطرح شده تبادل نظر خواهیم کرد.

براساس این گزارش، امروز سه شنبه (هشتم آذر) مراسم افتتاحیه دهمین کنگره سراسری قضات روسیه با حضور میهمانان خارجی و روسای دیوان عالی کشورهای ایران، ارمنستان، آذربایجان، کوبا، هند، قرقیزستان و ازبکستان برگزار می‌شود و گزارشی از نحوه فعالیت شورای قضات فدراسیون روسیه و هیأت عالی قضات در این کنگره مطرح خواهد شد.

نظر شما