شناسهٔ خبر: 57746357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صنایع آلاینده خوزستان امسال عوارض خود را پرداخت نکرده‌اند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اهواز گفت: صنایع آلاینده خوزستان ۹ ماه است که به بهانه عدم تشکیل کارگروه ملی عوارض پرداخت نکرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز علی مدد هاشم‌پور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلان‌شهر اهواز امروز در صحن علنی شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس قانون واحدهای صنعتی و تولیدی که استاندارد و محیط‌زیست را رعایت نمی‌کنند باید عوارض آلایندگی پرداخت کنند.

وی افزود: سهم خوزستان از عوارض آلایندگی ۳۰۰ میلیارد ریال تعیین‌شده که تاکنون فقط ۶۰ هزار میلیارد آن پرداخت شده‌است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه کلان‌شهر اهواز گفت: عوارض آلایندگی تا پیش‌از این معادل یک درصد فروش شرکت‌ها بود که طبق قانون جدید مالیات، کار گروه ملی این قانون مسئول تعیین عوارض نیم، یک یا ۱.۵ درصد فروش شرکت‌هاست.

وی ادامه داد: براساس قانون مصوب تا فروردین‌ماه باید کارگروه ملی این قانون تشکیل می‌شد و سازمان محیط‌زیست نیز تا تیرماه پایگاه اطلاعاتی واحدهای آلاینده را ایجاد می‌کرد و دسترسی بر خط اطلاعات فراهم می‌شد که هیچ‌یک از این اقدامات صورت ۹ نگرفته است.

علی مدد هاشم‌پور تصریح کرد: با گذشت ۹ ماه از سال هیچ‌یک از واحدها و صنایع آلاینده در خوزستان پرداخت عوارض خود را به بهانه عدم تشکیل کارگروه و پایگاه اطلاعاتی پرداخت نکرده‌اند.

وی بیان کرد: شهریور ماه سال جاری معاون عمرانی استانداری طی نامه‌ای به مدیرکل امور مالیاتی خوزستان عنوان کرد که واریز یک درصد از فروش خود به عنوان علل الحساب عوارض آلایندگی پرداخت کنند که سازمان امور مالیاتی اقدامی برای عملی کردن این موضوع نکرده است.

 

پایان پیام/

نظر شما