شناسهٔ خبر: 57746093 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

از شهر چه خبر؟

زمان صدور پروانه کاهش یافت/پایتخت آماده برگزاری جشن صعود تیم ملی فوتبال شد

تهران- ایرنا- کاهش زمان صدور پروانه ساخت، آمادگی پایتخت برای جشن صعود تیم ملی فوتبال، ساماندهی معتادان متجاهر و همچنین برگزاری پنجشنبه های مهارت و جمعه های ورزشی برای کودکان کار از مهمترین اخبار تهران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر سه شنبه ایرنا، براساس اطلاعیه سازمان زیباسازی شهر تهران، همزمان با برگزاری مسابقه تیم ملی فوتبال کشورمان با آمریکا که ساعت 22 و 30 دقیقه امشب، زمینه برگزاری جشن بزرگ پیروزی و صعود ملی پوشان به دور دوم بازی های جام جهانی ۲۰۲۲ فراهم شده است.

در این اطلاعیه آمده است: سازمان زیباسازی شهر تهران آمادگی دارد همزمان با برد و صعود تیم ملی فوتبال در جام جهانی قطر برنامه های نور افشانی در ۱۱ میدان اصلی شهر و ویدئومپینگ در میدان آزادی را اجرا کند.

همچنین در میادین شهر از جمله میدان آزادی، حضرت ولیعصر (عج)، ونک، تجریش، شهید تهرانی مقدم، بهمن، نبوت، فلکه دوم صادقیه، میدان دوم نیروهوایی، میدان نماز شهرری، و دریاچه شهدای خلیج فارس نورافشانی ویژه اجرا خواهد شد.

کاهش زمان صدور پروانه ساخت در منطقه ۱۰

شهردار منطقه ۱۰ از صدور ۲۷۳ پروانه تخریب و نوسازی در هشت ماه گذشته خبر داد و گفت: میانگین متوسط صدور پروانه در سال گذشته ۵۰ روز بوده که اکنون به ۴۱ روز کاهش یافته است.

مهدی اخ الصنایع درباره عملکرد شهرداری منطقه ۱۰ در حوزه شهرسازی و معماری، گفت: منطقه ۱۰ یکی از مناطقی است که حدود ۶۰ درصد آن را بافت فرسوده و ناکارآمد شهری تشکیل می‌دهد و همین مساله موجب شده که نوسازی و بهبود کیفیت بافت شهری یکی از دغدغه‌های اصلی ساکنان باشد.

وی ادامه داد: صدور پروانه ساخت و ساز مهمترین نقش را در ارتقای کیفیت سکونت در مناطق دارای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر ایفا می‌کند و ساخت و سازها همراه با توسعه، چهره فرسوده و ناکارآمد شهر را دگرگون می‌کند.

شهردار منطقه ۱۰ با بیان اینکه نوسازی بافت فرسوده و ایمن‌سازی ساختمان‌ها یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری است، اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان آبان، ۱۴۸ فقره پروانه تخریب و ۱۲۵ پروانه واقع در بافت فرسوده صادر شد که به نظر می‌رسد با تصمیم های اتخاد شده اخیر در مورد نوسازی بافت فرسوده و جایزه خوش حسابی، این میزان در هفته‌های آینده افزایش چشمگیری پیدا کند.

اخ الصنایع از کاهش زمان میانگین متوسط زمان صدور هر پروانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: میانگین متوسط صدور پروانه در سال گذشته ۵۰ روز بود که اکنون به ۴۱ روز کاهش یافته است؛ همچنین در هشت ماه اخیر ۹۵۸ گواهی اعم از پایان کار و عدم خلاف صادر شده است که میانگین متوسط زمان صدور هر گواهی ۱۶ است.

وی افزود: هرچند زمان صدور پروانه تخریب و نوسازی و همچنین صدور گواهی‌های مختلف نسبت به سال گذشته با کاهش همراه بود اما ما همین زمان را نیز زیاد می‌دانیم و در این راستا تمام تلاش خود را برای کاهش صدور پروانه در بخش‌های مختلف بکار می گیریم.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به تغییر پهنه خیابان قزوین، تصریح کرد: این خیابان در گذشته یکی از شریان‌های شهر تهران محسوب می‌شد اما با گذشت زمان و تحولات اجتماعی و اقتصادی، متاسفانه این خیابان دیگر آن تب و تاب گذشته را ندارد و اگر امروز به داد این خیابان نرسیم، با رکورد مواجه خواهد شد و به محلی برای بروز و تشدید آسیب‌های اجتماعی تبدیل می‌شود.

اخ الصنایع با بیان اینکه املاک اطراف خیابان قزوین با فرسودگی شدیدی روبه‌رو است، اظهار کرد: نوسازی و حضور جمعیت را یکی از راهکارهایی می‌دانیم که می‌تواند نشاط و سرزندگی را به این خیابان برگرداند و آثار مثبت اقتصادی و اجتماعی برای منطقه ۱۰ به همراه داشته باشد.

ساماندهی ۳۷۲ معتاد متجاهر و بی‌خانمان در منطقه ۹

شهردار منطقه ۹ از شناسایی و ساماندهی ۳۷۲ معتادین متجاهر، افراد بی‌خانمان و بی سرپناه با هدف پاکسازی شهر و ایمن سازی قسمت غربی شهر تهران خبر داد.

سیدمحمدرحیم مرتضوی با اشاره به گشت‌زنی های مستمر توسط اداره امور آسیب‌های اجتماعی منطقه گفت: پایگاه خدمات اجتماعی منطقه ۹ با کمک مرکز فوریت‌های اجتماعی شهرداری تهران (۱۳۷) و انجام گشت‌های روزانه و شبانه در خیابان‌ها، بوستان‌ها و فضاهای بی‌دفاع شهری نسبت به ساماندهی این قشر آسیب پذیر اقدام می کند.

وی افزود: در ادامه و با ارجاع این افراد بی سرپناه به دستگاه‌های حمایتی، مراحل خدمت رسانی از جمله تشکیل پرونده، مشاوره، اسکان و مداوا تسهیل شده و با سرعت بیشتری انجام می شود.

شهردار منطقه ۹ توضیح داد: در ماه آبان امسال ۳۷۲ نفر شامل معتادین متجاهر، بی‌خانمان، کودک کار و مسافر در راه مانده در این منطقه شناسایی شده و به مراکز بازپروری و حمایتی از جمله مددسرای امید، مرکز پرتو و ترمینال غرب منتقل شدند.

زمان صدور پروانه کاهش یافت/پایتخت آماده برگزاری جشن صعود تیم ملی فوتبال شد

پنج شنبه های مهارت و جمعه های ورزشی ویژه کودکان کار در منطقه ۱۴

شهردار منطقه ۱۴ از برگزاری پنج شنبه های مهارت و جمعه های ورزشی به منظور توانمندسازی کودکان کار در خانه پرتو این منطقه خبر داد.

محمد امین سالاری پور با اشاره به اهمیت نشاط، ارتقای سلامت روحی و توانمندی کودکان کار گفت: در این راستا و جهت مهارت افزایی کودکان کار، ویژه برنامه پنج شنبه های مهارت و جمعه های ورزشی در مرکز پویاشهر هنر منطقه ۱۴ (خانه پرتو) به اجرا درآمده است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز در خردادماه سالجاری با همکاری خانواده هنرمند ارزشی مرحوم علی سلیمانی و با حضور جمعی از هنرمندان و بازیگران سینمای کشور در منطقه ۱۴ افتتاح شد، ادامه داد: این مجموعه به عنوان نخستین مدرسه هنر ویژه کودکان کار در شهر تهران و کشور، ضمن استعدادیابی کودکان کار، با برگزاری کلاس های هنری در زمینه های مختلف همانند نقاشی، خط، تئاتر، آموزش بازیگری و موسیقی و مهارت های هنری ساخت پادکست و نویسندگی در اختیار این اقشار است.

سالاری پور با بیان اینکه ساماندهی و استعدادیابی کودکان کار و توجه به شکوفایی مهارت آنها در این مرکز در ثقل برنامه ها وجود دارد، افزود: به همین منظور و در کنار برنامه های هنری مذکور، برنامه های ویژه ای زیر نظر مربیان فنی و حرفه ای برجسته در قالب پنج شنبه های مهارت "طراحی و اجرا شده است.

وی همچنین از فعالیت های نشاط آور بدنی در «جمعه های ورزشی» برای کودکان کار خبر داد و گفت: فعالیت و نشاط کودکان با برگزاری اردوهای ورزشی و تفریحی یکی از محورهای فعالیت های این مرکز است.

نظر شما