شناسهٔ خبر: 57745815 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس فدراسیون جهانی: میزبانی ایران از مسابقات پرورش‌اندام رضایت‌بخش است

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون جهانی بدنسازی، میزبانی ایران از مسابقات جهانی پرورش‌اندام را رضایت‌بخش توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا، در این دیدار رافائل سانتونخا با مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک کشورمان دیدار و در خصوص مسایل روز این ورزش و راهکارهای تعمیم و توسعه آن بحث و تبادل نظر کرد.

هاشمی در این دیدار با اشاره به نقش و جایگاه ایران در ورزش آسیا اظهار داشت: قهرمانان ایران همواره در بازی های آسیایی عملکرد موفقی داشته و در رویدادهایی مانند المپیک نیز برای ایران افتخار آفرین بوده‌اند.

وی ادامه داد: کمیته ملی المپیک حمایت همه جانبه خود را از فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اعلام می‌کند و این آمادگی در ورزش ایران وجود دارد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک کشورمان با اشاره به امکان حضور این رشته در بازی‌های آسیایی و ساحلی تاکید کرد: با توجه به عملکرد خوب ورزشکاران کشورمان و مدال‌آوری آنها، اگر این مهم محقق شود برای ما بسیار خوب است چراکه می توانیم روی این مدالها حساب ویژه‌ای باز کنیم.

وی گفت: جای خوشحالی است که رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به ایران برای میزبانی اعتماد کرد. همه تلاش گروهی ما این است که این میزبانی به خوبی انجام شود. ما و فدراسیون بدنسازی ایران در کنار هم هستیم و پیشنهاد میزبانی رویدادهای مهم را هم داده این و به دنبال کرسی های بیشتر در فدراسیون جهانی هستیم. اطمینان دارم رقابت‌های بسیار خوبی را در ایران شاهد خواهیم بود و ایران می‌تواند میزبان شایسته‌ای از این رقابت‌ها داشته باشد.

رییس فدراسیون جهانی: میزبانی ایران از مسابقات پرورش‌اندام رضایت‌بخش است

رافائل سانتونخا رییس فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام در ابتدای این نشست گفت: افتخاری است برای من که امروز در ایران و در کمیته ملی المپیک کشور شما باشم و تلاش می‌کنیم مسابقات قهرمانی جوانان جهان را به خوبی برگزار کنیم.

وی افزود: ما در پایان سال میلادی هستیم و با میزبانی ایران از کشورهای پنج قاره جهان سال را به پایان خواهیم برد. همه مسابقات جذاب است اما فیتنس چلنج یک فرصت جدید است. فیتنس و پرورش‌اندام را یک ورزش نمی‌شناسیم چراکه آنها می‌توانند در همه رشته‌ها هم نقش موثری داشته باشند.

رییس جهانی فدراسیون بدنسازی خاطرنشان کرد: با آنکه هنوز مسابقات آغاز نشده اما از میزبانی خوب ایران رضایت داریم و یک میزبانی دیگر را به ایران خواهیم داد. در این خصوص اطلاع‌رسانی کامل خواهد شد و از طریق انجمن خبرنگاران ورزشی جهان این موضوع به خوبی رسانه‌ای می‌شود. حضور خبرنگاران بسیار مهم است.

سانتونخا در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره برنامه‌های حمایتی فدراسیون جهانی از فدراسیون بدنسازی ایران گفت: ۲۰۳ عضو داریم که از ایران نفراتی عضو فدراسیون جهانی هستند. رییس فدراسیون ایران و ۲ عضو دیگر از ایران را داریم. خوشبختانه ایران ظرفیت‌های خوبی دارد و سعی می‌کنیم از آن به خوبی استفاده کنیم.

سانتونخا به نقش موثر و ارزنده بدنسازی ایران در رویدادهای بین‌المللی اشاره کرد و گفت: قهرمانان ایرانی همواره در رویدادهای مختلف موفق عمل کرده و سهم به‌سزایی در مدال‌آوری دارند.

وی از تلاش‌های رییس فدراسیون بدنسازی ایران هم تشکر کرد و گفت: با تلاش ها و برنامه‌های عبدالمهدی نصیرزاده روند بسیار خوبی را در فدراسیون ایران شاهد هستیم که این ما را به آینده امیدوار می‌کند.

سانتونخا همچنین به کرسی نصیرزاده در فدراسیون جهانی اشاره کرد و افزود: با توجه به حضور او و جایگاهی که به عنوان رییس کمیسیون دانشگاهی و عضو هیئت اجرایی پرورش اندام دارد، بدون شک به ما هم در رشد و توسعه این ورزش کمک خواهد کرد و امیدواریم برآیند همه این فعالیت‌ها، موفقیت ورزش بدنسازی و پرورش اندام را رقم بزند.

وی به نشست خود با مسولان ورزش ایران هم اشاره کرد و گفت: امروز یک جلسه با دبیرکل کمیته ملی المپیک داشتم و در روزهای آینده با وزیر ورزش ایران هم دیدار و گفت‌وگو خواهم داشت. نگاه ویژه‌ای به ورزش دانشگاهی و فیتنس چلنج داریم. عقل سالم در بدن سالم است و این ورزش می‌تواند برای جوانان و آینده آنها نقش به سزایی ایفا کند.

سانتونخا تاکید کرد: در سال ۲۰۲۲ ما یک رکورد در مسابقات داشتیم آن هم با وجود مشکلات اقتصادی جهان و البته جنگ در برخی از کشورها و برای همین ممکن است در رویدادهای مختلف شاهد کاهش یا افزایش تعداد شرکت‌کنندگان باشیم. با این حال ۸ هزار رویداد ورزشی را به انجام رساندیم و در صدد هستیم همچنان روند موفقیت خود را ادامه دهیم. نقاط مشترک بسیاری با فدراسیون‌های مختلف از جمله فوتبال، هندبال و سایر رشته‌ها داریم و سعی می‌کنیم ارتباطات خود را همچنان افزایش دهیم.

فدراسیون بدنسازی ایران از ۱۶ تا ۲۰ آذرماه به صورت همزمان میزبان سه رویداد بین‌المللی شامل مسابقات پرورش‌اندام قهرمانی جوانان جهان، جام جهانی پیشکسوتان و مسابقات فیتنس چلنج قهرمانی جهان است.

نظر شما