شناسهٔ خبر: 57742553 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رییس کل دادگستری استان قزوین:

اصل پیشگیری در موضوعات مختلف نقش موثری دارد

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: اصل پیشگیری در تمامی آسیب‌ها و خسارات مادی و معنوی که به جامعه وارد می‌شود، نقش بسیار موثر دارد و این امر باید در همه ابعاد و به فراخور موضوعات مختلف مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی شعبانی، رییس کل دادگستری استان قزوین در سومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین که در سالن جلسات شهید سلیمانی دادگستری کل استان برگزار شد، اظهارکرد: اصل پیشگیری در تمامی آسیب‌ها و خسارات مادی و معنوی که به جامعه وارد می‌شود، نقش بسیار موثر دارد و این امر باید در همه ابعاد و به فراخور موضوعات مختلف مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: در تمامی موارد اعم از قضایی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، سلامت و... پیشگیری یک اصل است و هرچقدر در این حوزه سرمایه‌گذاری شود، بدون‌شک بهتر از اقدامات پس از وقوع و به اصطلاح درمانی است.

شعبانی گفت: خروجی این نشست باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و آنچه از موضوعات جلسات مهمتر است، نتیجه‌محور بودن تصمیماتی است که اتخاذ می‌شود و این نشست‌ها نباید جنبه تشریفاتی داشته باشد و باید برای جلسات آتی هدف‌گذاری شود و در نشست بعدی مصوبات پیشین مورد بررسی قرار گیرد.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌ها و نهادها در تحقق اصل پیشگیری وظایفی بر عهده دارند که باید به درستی به آن‌ها عمل کنند تا انتظارات جامعه برآورده شود، زیرا در غیر این صورت تمامی اقدامات بلااثر می‌شود و این موجب نارضایتی مردم و زمینه‌ساز وقوع جرائم، آسیب‌ها و خسارات اجتماعی می‌شود که بر تمام جامعه اثر منفی دارد.

حسین رجبی، دادستان قزوین نیز در این نشست گفت: کارآمدی و نتیجه‌محور بودن؛ رویکرد شورای پیشگیری از وقوع جرم استان است و باید تمامی دستگاه‌ها و نهادها همسو با این رویکرد گام بردارند و صرفاً به حضور در جلسات اکتفا نکنند.

این مقام قضایی استان ادامه داد: تمامی موضوعات حوزه پیشگیری از وقوع جرم به گونه‌ای با احیاء حقوق عامه مرتبط است و به همین خاطر قرارگاه حقوق عامه در دادسرای مرکز استان تشکیل می‌شود، تا موضوعات به صورت میدانی و عملیاتی پیگیری شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در خاتمه اظهارکرد: دستگاه‌ها و نهادهای عضو شورای پیشگیری از وقوع جرم استان طی ۲۰روز آینده چالش‌های حوزه مرتبط را به دادستانی اعلام کنند تا موضوعات در نشست‌های قرارگاه مطرح و مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

46

برچسب‌ها:

نظر شما